Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayal ve gerçek

Hayal ve gerçek
 

İnsan beyni hayal ile gerçeği ayırt edemezmiş. Hayal ettiğimiz bir şeyi de gerçek gibi algılar ve ona göre tepki verirmiş. Bu bilgi insanın yaşamıyla ilgili bir çok şeyi değiştirebilme gücünün olduğu anlamına geliyor kişisel gelişimciler açısından.. Bunu kendi yararımıza nasıl kullanabiliriz? Beynimiz hayal ile gerçeği ayırtedemedğine ve gerçekmiş gibi tepkiler verdiğine göre, bu durumda olmasını istediğimiz şeyleri hayal edebiliriz. Daha önceleri de yapıyorduk zaten ama şimdi hayallerimizi daha bilinçli ve kendi istediğimiz şekilde kurabiliriz. Bu durum aynı zamanda içimizde sıkışıp kalmış öfke ve kızgınlıkların atılmasında da kullanılabilir. Hissetmiş olduğumuz duygular boşaltılmadığı takdirde hem kendimize hem de ilişkilerimize çok büyük zarar verir. Düşünün ki içinizde yanan bir top var ve siz onu bastırmaya çalışıyorsunuz. Bastırmaya çalıştıkça bu öfke büyür ve daha sonrasında en olmadık bir yerde patlar.Patlamazsa da zaten bir süre sonra hastalık yapar. Bütün bu bilgilerin ışığında dün oturdum ve kendime içimdekileri boşaltmak için izin verdim. Öncelikle tanıdığım ve beni bir şekilde sinir eden herkesin isimlerini tek tek yazdım. Anne ve babamdan başlayarak bütün isimleri yazdıktan sonra, hepsine söylemek istediğim ama söyleyemediğim, yapmak istedip de yapamadığım herşeyi yazdım. O anda içimden ne geliyorsa hiç durmadan yazdım.. Bazılarında sadece yazmak yeterli gelirken bazılarında yetmediğini gördüm. O kadar derinlerde öfkem ve kızgınlıklarım varmış ki, farketmek yetmedi. Bu durumda hayal ve gerçeği ayırt edemeyen beynimin bu özelliğini kullandım. Yani hepsine ceza verdim. O kişiye olan kızgınlığımı nasıl atacaksam o şekilde cezalar verdim. Mesela karşımda ağlasın, bana yalvarsın, önümde diz çöksün vs.Bazılarına da şiddet de uyguladım..Onlar çok kızdırmışlar beni.. Bu işlemin sonunda bütün duygularımın boşaldığını ve kendimi kuşlar kadar hafif hissettiğimi farkettim.Ne öfke, ne kızgınlık, ne de kırgınlık kalmıştı.. Bu işleme içinizde hiçbirşey kalmayıncaya kadar devam edebilirsiniz. Ayrıca çok da eğlenceli.. Olumsuz duyguları bu şekilde bedenimizden uzaklaştırdıktan sonra, artık olumlu duygulara yer açıldığı için yine beynin bu özelliğini kullanarak, istediğimiz şeylerin hayallerini kurmaya başlayabiliriz.. Hayal bilgiden daha önemlidir. (Albert Einstein) Bunu istediğimiz şekilde kullanmak sadece bize bağlı..
 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..