Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '10

 
Kategori
İnançlar
 

Hayalinizdeki Tanrı?

Hayalinizdeki Tanrı?
 

Henüz küçük bir çocukken anneannemin etkisiyle Allah kavramı, benim için hep korkutucu olmuştu. Bir kabahat işlediğimde bana kızarak, “şimdi Allah baba gelip seni cezalandıracak” derdi.

Çocuk aklımda bu yüzden Allah kavramı hep cezalandırıcı ve korkutucu oldu.

Anneannemin evi yola yakındı ve ben bahçede oynarken büyük bir gümbürtü ile gelip geçen motorsikletlerden (ve içindeki kasklı adamlardan) çok korkardım ve nedendir bilinmez o zamanlar kafamdaki Allah kavramı ile mortorsikletin içinde kask takan adamlar özdeşleşmişti.

Anneannem beni korkuttuğu zaman, o motorsikletli kasklı adamların gelip, beni alıp götüreceklerini ve cezalandıracaklarını sanırdım.

Geçenlerde, Elvan Demirkan’a ait bir yazıda okuduklarım, bunları hatırlattı bana.

Elvan Demirkan, Amerika’da bir kitap okumuş. Kitapta insanların hayalindeki tanrının, kişiliklerini ele verdiğinden ve bu dünyada yaşayan insan sayısı kadar Tanrı tanımlaması olduğu bahsediliyormuş.

Demirkan’ın yazısı şöyle devam ediyor ;

“Baylor Üniversitesi'nde iki Profesör, 'America's Four Gods' adlı yeni bir kitap yazmış, yani 'Amerika'nin 4 Tanrısı'... Prof. Dr. Paul Froese ve Prof. Dr. Christopher Bader'in yaptığı araştırmalara göre; Amerika'da 10 insandan 9'u Tanrı'ya inanıyormuş. Ama O'nun mizacı hakkında farklı şeyler düşünüyorlarmış. Sosyolog profesörler, Tanrı'nın mizacı hakkındaki farklı inançları dört ana karakterde toplamışlar. Otoriter, müşfik, yargılayan ve mesafeli... Bu dördünden hangisinin Tanrı'nın mizacı olduğuna inanıyorsanız, hayat görüşünüz ve davranışlarınız da ona göre şekilleniyor.

Mesela 'Otoriter Tanrı'; yaşantımızı sıkı takip ediyor ve koyduğu kuralları takip etmeyenleri de sert bir şekilde cezalandırıyor. Bu inanca yönelik olanların hayata karşı tavırları da daha korkak ve kaygılı... Daha çok ekonomik durumu düşük olanlar, Tanrı'nın öfkeli olduğuna inanıyor. Tanrı'nın doğal afetleri insanlığa öfkesi yüzünden yarattığına inanıyorlar. (Amerika'nın yüzde 28'i bu inançta)

'Müşfik Tanrı'; hayatımızın içinde ama daha farklı bir tavırla: Hatalarımıza hoşgörülü. Her zaman seviyor ve koruyor. Zor şartlarda rahatlamamız için yanımızda... Bu inanca son zamanlarda verebileceğim en iyi örnek, Şili'de yerin 700 metre altında 70 gün mahsur kalan 33 madencinin tavrı... "Biz aslında 33 degil, 34 kişiyiz. Tanrı da bizimle beraber" demişlerdi... Bu yazıyı yazarken en son madenciyi çıkarıyorlar. Önce endişe, sonra umut ve mutlu son... Tanrı gerçekten yanlarında. (Amerika'nın yüzde 22'si) “

'Yargılayan Tanrı'; bizi uzaktan takip ediyor. Gökyüzünde bekleyen bir trafik polisi gibi günahlarımızı bir bir yazıyor... Ama bu dünyada cezalandırmıyor; yargıyı öbür dünyaya bırakıyor. Bu inanca sahip olanların eğitim seviyelerinin daha düşük olduğu gözlenmiş. (Amerika'nın yüzde 21'i) 'Uzaktaki Tanrı' ise; evreni yarattıktan sonra insanlığı yalnız bırakmış. Bu görüşü savunanlar, yaptıkları hataları arkalarından düzeltecek bir Tanrı'ya inanmıyorlar. Kendi sorumlulukları kendi ellerinde... Dindar değil de daha spritüel olanların bakış açısı böyle... (Amerika'nin yüzde 25'i) Amerika'da geri kalan yüzde 5 ise ateist veya agnostik.

Çocukken benim için korkutucu ve cezalandırıcı olan Tanrı kavramı, artık yerini müşfik, affedici bir Tanrı’ya bıraktı…

Sizin hayalinizdeki Tanrı nasıl?

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..