Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Hayallerim, emeğim, yolum. (yola çıkma hazırlıkları- 18 Mayıs 2012)

Hayallerim, emeğim, yolum. (yola çıkma hazırlıkları-  18 Mayıs 2012)
 

18 Mayıs Cuma

Yola çıkmama bir gün kaldı. Devekuşu hala sıkı bir havada işi bilen bir usta tarafından denenmedi. Kahvaltıyı Kayıtsız-3 te yaptık. Özkan Gülkaynak’tan Devekuşu nu denemesini rica ettim. Rüzgar iyiydi.

Devekuşu nu her gören, teknenin çok oynak olduğunu bu nedenle de seyahatin çok zor olacağını söylüyor. Öğlen saatlerinde rüzgar hızını arttırdı. Özkan hadi şunu bir deneyelim dedi. Devekuşu na geçtik.

Halatları çözmeden önce Üstat baş tarafa çıkıp tekneyi bir sağa bir sola sallamaya başladı. Yelken kumaşlarımın cinsinden dolayı endişesini söyleyerek beni uyardı.

Halatları çözdük. Liman dışına çıktık. Rüzgar bana göre çok şiddetli. Rüzgara dönüp yelkenlerimizi açtık. Tüm kumanda Üstat ta.  Az önce çiseleyen yağmur şiddetini arttırmaya başladı. Üstat ın diğer endişesi flokun alt yakası ve kesildikten sonra yönlendirme makarasının yerinin gerekirse değişmesi ni öneriyor.

Yağmur şiddetini arttırdıkça rüzgarda şiddetleniyor. Özkan Devekuşunu bir sağa bir sola yatırıyor, ben kaporta girişine oturmuş iki elimle kenardan sımsıkı tununmuş, ne zaman alabora olacaz diye bekliyorum. Üstat bu manevraları nasıl yaptı bilmiyorum. Gerçi gözlerimi kapamamıştım ama.. Bildiğim tek şey korktuğum. Devekuşu şimdi alabora olup batmadıysa bence mesele yok.

Yelkenin kumaş cinsinden olan endişesinden vaz geçtiğini, flok alt yakasının mutlaka kısaltılması ve yeni ölçüye göre de yönlendirme makaralarının yerlerinin değişmesi gerektiğini bir daha söyleyerek; bunun dışında bu tekneyle her yere gidebileceğimi söyledi. Tabi ki her yerden kastı benim planladığım rotayla sınırlı olsa gerek.

Limana geri döndüğümüzde en az dün akşamki kadar ıslanmıştık. Ben rahatlamıştım. Az önceki havada kesinlikle denize çıkmayacaktım ki. Yolda yakalanırsam demek ki bi şekilde devekuşu buna göğüs gerecek yapıdaydı. Üstat bir daha benimle bir yere çıkmayacağını ne zaman çıksa sırılsıklam ıslandığını söyledi. Şemsiye alırız yanımıza dedim.

Akşamüzeri Tekirdağ yelken kulubüne gittik. Özkan Gülkaynak ile Kulup yöneticileri ve Yelken Federasyonu Tekirdağ il temsilcisi Birol Uzel bey ile tanıştırdım. Daha sonra Ünal bey gelerek bizi akşam yemeğine davet etti.

Yarın yola çıkacağım. Heyecanlı mıyım ? Bilmiyorum.

Peki Devekuşu nasıl yapıldı. Tek bir kontraplaktan başlayarak nasıl meydana çıktı? 

 
Toplam blog
: 55
: 313
Kayıt tarihi
: 10.11.12
 
 

Yaşamımın büyük bir bölümünde , kafam kuma gömülü KARADAN DENİZE bakmıştım. Bundan böyle kafamı k..