Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '11

 
Kategori
Kitap
 

Hayat- Dürbünümde Kırk Sene/ Ayşe Kulin

Hayat- Dürbünümde Kırk Sene/ Ayşe Kulin
 

Hayat-Dürbünümde Kırk Sene/Ayşe Kulin


Veda ve Umut adlı kitaplar, Ayşe Kulin’in doğumu ile sona ermişti ve merakla, kitaplar devam edecek mi diye düşünüyordum. 

Neyse ki beklediğim oldu. 

Hayat ve Hüzün adlı kitaplarda, 4 cilt ile Ayşe Kulin ve ailesinin otobiyografisi tamamlanmış oldu. 

“Hayat - Dürbünümde Kırk Sene 1941 – 1964 / 1. Kitap” 

İlk kitap biter bitmez, heyecanla 2. kitaba başladım, pek yakında onu da tanıtacağım. 

Ayşe Kulin, kendi hayat hikâyesini yazmış iki ciltlik kitapta. 

“Bunca yanlışı kırk yıla iyi sığdırmışım, aferin bana! Çocuklarımı saymazsam, elde var kocaman bir sıfır!” yüzleşmesiyle başlıyor kitap. 

Keyifle okudum, su gibi aktı gitti kitap. Zaman zaman eğlendim, güldüm, zaman zaman yaşadıklarına şaşırdım, zaman zaman da hüzünlendim, duygulandım. 

Her zamanki gibi üslubu son derece yalın ve akıcı. Kitap hiç bitmesin istiyorsunuz. 

Eğitimli bir anne ve baba. Şen şakrat bir anneanne. Mutlu bir çocukluk, parlak bir eğitim… Sonrasında oldukça zengin ve yakışıklı bir koca, iki tane çocuk. 

Ancak bu peri masalı uzun sürmüyor. 

Henüz çocuk sayılabilecek yaşta, 18 yaşında verdiği evlilik kararı, ne yazık ki büyük bir hüsranla sonuçlanıyor ve Kulin iki küçük çocukla baba evine dönmek zorunda kalıyor. 

Kulin’in 1941 yılında doğumu ile başlayan ve 1964’e kadar süren 23 yıllık hayatını anlatırken, geri planda Türkiye ve Dünya panoraması ile birleştirmiş olması, kitaba ayrı bir renk katmış. 

Dönemin Türkiye ve Dünyadaki tüm siyasal ve hatta magazinsel olaylarını da aralara serpiştirmiş. 

Bir Ayşe Kulin hayranı olarak, kesinlikle kaçırılmaması gereken kitaplar diye düşünüyorum. 

Kesinlikle pişman olmayacaksınız. 

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..