Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '08

 
Kategori
Kitap
 

Hayatımdaki kütüphane

Hayatımdaki kütüphane
 

Kütüphanede etkinlik...Hayatımdaki Kütüphane.


İZLENİMLER

GİZEMLİ BİR SÖYLEŞİ NABİDE KILINÇ

HAYATIMDAKİ KÜTÜPHANE

20 Nisan gecesi saat.21.40’ı gösterirken, evimdeki pencereden uzakları, uzaklardaki tepenin sessizliğini seyrediyorum.

O tepenin ve sessizliğin ardından çıktı ay...Şavkını salıvermiş yeryüzünün güzelliklerine, evimin ve kütüphanemin üstüne... Asar tepesinin ardından, yavaş ve sessiz olanca ışığıyla vurmakta geceye... Ayın ışığı gecenin sessizliğine ve heyecanına karışıyordu gitgide...O tepeye çıkılsa şu an, elle tutulacak kadar yakınlaşacak, ayın şavkının altında sırılsıklam ıslanacaksın.

Bahçemdeki çiçeklerin kokusunu duyduğum, bitkilerin, sebzelerin meyve verdiği “o yaz akşamları”nın sıcaklığında “ay”, her doğduğunda yayladaki evimden de seyrederim.Sarıya, turuncaya çalar rengi, yanar...

Ama, bu gece bembeyaz parıldamakta “ay”...

Bu gece “suyun şırıltısını duyar gibi seviyorum seni Yerkesik”

Ve, bu gece...hayatımdaki kütüphaneyi işleyeceğim sevgiyle...

Hayatımdaki Kütüphane bu....Sevgiyle, sabırla işledim yıllara...Sevgiyle hep “onu” anladım...Hiç dokundurmak istemedim onu...İncitmelerine, acıtmalarına dayanamadım...Nereden bilecekler? Ona nasıl yaklaşacaklar?Nasıl tutacaklar onu? Sevgi olmayan elleri, gözleri, dizleri ile...Nereden bileceklerdi...

Kütüphanem bu...Yöremin cıvıl cıvıl çocuklarıyla dolup dolup taşan...

Hep koştum ona, hep dayandım, sevgi oldum, sabır oldum, güzel olan her şey oldum...

Kır çiçeklerinin kokusuna, “yasemin” ve “kardelen” çiçeğinin kokusu karışmıştı öteden beri...

Her sabah güneş ışığıyla pencereden içeriye sızdı...sevgiyle sardı bizi...Durmadan döndük, türküler söyledik içinde...

Çocuklar gelince çiçekler açtı, tohumlar bitkilere dönüştü, bitkiler dallara, dallar yapraklara...meyve verdi birer birer...

Her şey sevgiye karıştı burada ırmak oldu aktı...

Duyguların yol alıp yıllara aktığı günleri, türküleri yaşadı kütüphanem...Sana doğrultunda sevgin oldum...

19.Nisan.Cumartesi günüydü, Yerkesik Denizova İlköğetim Okulu öğretmeni Murat Sirkecili cıvıl cıvıl öğrencileriyle Yerkesik Halk Kütüphanesi’ne “performans ödevlerini” yapmak için geldiler...Kırçiçeklerinin kokusu doldu , taştı kütüphaneme...

44.Kütüphane Haftası geçti.Bu yıl Mart ayının sonunda...Kütüphane Haftası’nın “ana teması” “Hayatımdaki Kütüphaneler” idi...

Ne güzel ruh oluşturdu... Bu kütüphanelere; Kütüphane Genel Müdürü Doç.Dr.Ahmet Arı, hayat verdi...

Benimle de örtüştü bu güzel ruh “hayatımdaki Kütüphane” idi yöremin güzel kütüphanesi...

Bu meslek için bu haftanın önemini vermeden bitirmeyelim yazıyı...

Kütüphaneler içindeki kütüphaneciler, isimsiz yöneticiler(bilgi kadroları) mesleklerinde ne zor olanı yaratıyor ve başarıyorlar...

Hayatları boyunca bilgi dağıtmak için çırpınıp duruyorlar...Görevlerini yürütmenin, zorlukları aşmanın çabası içindeler hep.Bu mesleğe ve kütüphanelere bu denli saygılı oluşum bundandır belki de, bir de kitabın, kütüphanenin önemine ve özelliğine inandığımdan...

44.Kütüphane Haftası’nda Yerkesik’te şirin bir program gerçekleştirdik...Bunu kütüphane içerisinde ilk kez “öğrenciye okuyucu belgesi” düzenleyerek de yaptık...Mutluyduk, veliler, öğrenciler hepimiz mutluyduk...Kütüphanede tohumlar ekildi...

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..