Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '08

 
Kategori
Kitap
 

Sevgidir kütüphanenin adı

Sevgidir kütüphanenin adı
 

Yerkesik Denizova öğrencileri


SEVGİDİR; KÜTÜPHANENİN ADI... Nabide KILINÇ

Okumak, okumak yeniliyor seni. Okumak mutlu ediyor. Okumak gülümsetiyor seni...Sevgidir kütüphanenin adı...

Yerkesik Halk Kütüphanesi’ne gelir öğrencilerim. Kitapları seçmek, kitapları tartışmak ve kitapları anlatmak için...Şarkıların, kitapların, balonların, renklerin, ç içeklerin arasındayız...Öykümüz sevdadır, okumaktır... Çiçeklerim öğrencilerimdir...

Bir cumartesi günü sevda yolculuğunda öğrencilerimden bir tanesi geliyor, Ayşe. Ayşe hep gelir, okur...Kitapları sever, sevgisi ise anlatımında, seçimindedir. Dinlemesindedir. Ve, bana da yansıtır bunları.Ayşe bir çiçek...

Diğer çocuklarımız, kütüphaneden içeri girerler her yeni gün... Girdiklerinde ilk beni görmek isterler.... ve, hep gülümsememi... Çünkü, onlara ben anlatmışımdır. Kütüphanede gülümsemelerini. Bu bir sevgidir...Kütüphanemin bir anlatımıdır... Yüzlerinde ise gülücükler oluşturmaktır. Ve, hepsi birer çiçektir... Sevgilerini anlatmak için çırpınır dururlar. Onlarla mutlu olurum, onlarla tamamlarım o mekanı. Çiçeklerimle paylaşırım sevgimi, yüreğimdeki kıpırtıları... Onların da gülümsemesi içindir...

Düşünürüm çoğu zaman. Büyükler, çocuklarının mutluluğu için onların bulundukları alanları neden donatmazlar. Nakışın işlenmesinde, dantelin örülmesindedir, çocukların yetiştirilmesi... Bilmem ki nasıl anlatabilirim bunları... Yaşamak, duymak gerekir...

Günlük çalışmalarım yoğundur. Yoğunluğumdan bazen gülümseyemem. Alıngandır çocuklarım. Ben, onları keşfederim. Geldiklerinde yeniden anlatırım onlara. Anlarlar. Anladıklarını yüzlerindeki gülümsemeden, sevgiden bilirim. Ve, bilirler ki çiçeklerim, kütüphanem sevgidir. Sevgiyle yürütürüz şirin kültür evimizi...

Yaşamak gerekir bunları demiştim. Sevgi sizi harikalar diyarına taşır. Sevgi odalar dolusu rengarenk balondur. İçindeki çocuklar sevgi tomurcuklarıdır. Sevgi harikalar diyarında bir avuç yıldızları uçuşturmaktır. Sevda yolculuğunda bir şirin yerdir burası.

Ya, kitapların adı da sevgidir. Yeni bir kitaba dokunduğun an mutlu eder. Ama, bir gün tozlanacağı ise hüzünlü...

Ben sevdiklerime de anlatırım bunları...Ben, canıma, soluğuma da anlatırım bunları... O da çok etkilenir... Aynı şekilde duyar. Aynı şekilde dokunur kitaplara “bak ne güzel” der. Gerçek belgeselleri ona da götürürüm, gece boyu okur...Sonra, diğerlerine anlatır. Öyle bir anlatır ki, sevdayla bütünleşmiştir, bilgiyle de... O, benim canımdır, bir tanemdir, sevgimdir... beni tamamlayandır...

Bilgisayar ekranından bilgileri okumak istemem. Kitaba dokunarak okumak isterim... Kitaba dokunarak okumak yaşamaktır...

Yazımın başında “sevda yolculuğunda” Ayşe vardı. Öğrencilerimden bir tanesi...Kütüphaneden birkaç kitap seçti. Bir kitap Ertuğrul Aladağ’ın “Aşkım Rodna”sı.

Ertuğrul Aladağ Datça’da imiş. Çiçeklerle bezeli badem ağaçlarının arasındaymış. Ağaçlarla denizin birbirine karıştığı yerdeymiş. Can Yücel günlerinin yaşandığı yerde geziniyormuş, Datça’da.

Ertuğrul Aladağ Datça’da gezine dursun. Biz Ayşe ile “Aşkım Rodna”yı söyleşiyoruz. Ertuğrul’un Aşkım Rodna’sı derinlerdeki hüznün dışa vurumu, anlatımıdır. Diğer kitapları da...Kentimin öyküsünün serüvenidir...Ayşe’ye diğer kitaplarını da okuması gerektiğini anlatıyorum. Rumlarla, Türklerin dostluklarını, göçlerini, aşklarını anlatıyorum birkaç cümleyle... Amacım, Ayşe’ye kitabı severek, sabırla okumasını sağlamaktır. Yaşamı süresince, bilgilerinde olması gereken gerçek öykünün serüvenidir, diyorum.

Gelecek yazılarımın bir tanesi daha yine bir öğrencimin anlatımı olacaktır... Çünkü, hepsinin bir tek anlatımı var. Onun için yazıyorum, anlatıyorum... ve, herkese sesleniyorum, çocuklarınızı sevin, duyun, dinleyin ve lütfen okuyun...

Sevda yolculuğunda Ayşe’ye; okumaktır seni yenileyecek, okumaktır seni mutlu edecek, okumaktır seni gülümsetecek, okumaktır “sevgin ve beğenin” diye anlatırken, düşüncem elime geçecek yeni kitabımda. Yeni kitabımı düşlüyorum. Güncel yayıncılıktan, “Kurtuluş Savaşı'nın içyüzü, bir albayın anıları “Şerif Güralp’in. Henüz bilmiyorum. Ama, merak ediyorum içindeki bilgileri, heyecanla bekliyorum...

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..