Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '12

 
Kategori
Deneme
 

Hayatının ipleri senin elinde

Hayatının ipleri senin elinde
 

Bir şeyi gerçekten istersen oluyor.

Bunu bilmiyor değilim. Yaşamımda tecrübelerle de sabittir. Fakat az önce televizyonda bir programda Ayşegül Aldinç söyleyince bunu, üzerinde bir kez daha düşünme ihtiyacı duydum.

Ekledi Ayşegül Aldinç: "Şimdi bizi izleyenler, istiyorum da olmuyor işte diyecekler. Demek ki hem istiyorlar hem de ya olmazsa yahut olur da olumsuz sonuçlanırsa diye düşündükleri için olmuyor istedikleri."

Katılıyorum buna, gerçekten istese insan önünde dünya duramaz.

Geçenlerde bir akşam aile toplantılarından birinde anneme sitem etmiştim, "Yıllar önce araba almak istemiştim ve ehliyet kursuna gidecektim, beni engelledin. Bak, ancak kırkımdan sonra ehliyet alabildim." diye. O kadar içimde kalmış ki, arada bir tekrarladığım bu sitemi o akşam da dile getirdim, annemin üzüleceğini bile bile. Ama bu kez annem üzülmedi, beni susuturan ve bir daha bu sitemi etmememi sağlayacak olan vurucu cümlesini söyledi.

"İsteseydin arabayı da ehliyeti de alırdın. Demek ki çok istememişsin. Ben bir şeyi yapmayı çok istediğimde kimse durduramaz beni."

Bu cümle karşısında susmaktan başka bir şey yapamazdım. Sadece, "haklısın" dedim.

Annem doğruyu söylüyordu, hayatı boyunca ne istediyse oldurdu, kimse geçemedi önüne. Ve isteyip de yaptıklarına önce karşı çıkanlar, sonra ne kadar doğru bir karar verdiğini kabul etmek zorunda kaldılar. Maddi konular için söylüyorum bunu. Manevi olarak zaten kendi seçtiği yaşam tarzını itirazsız yaşadı, yaşıyor. Ben yahut babam yahut eş dost, yanlış yaptığını düşünüyor olabiliriz, ama o doğru bildiğini yaşıyor ve bizim buna itiraz hakkımız olamaz. Nasıl ki ben yaşam tarzıma müdahale edilmesinden hoşlanmıyorsam ve benim en büyük hakkım olarak görüyorsam o da onun da hakkı.

Annemi bu konuda örnek aldığımı söylemeden geçemeyeceğim. Karakter olarak zaten istediğini yapan, tuttuğunu koparan biriyim, ama yıllar geçtikçe annemden alacağımın daha çok olduğunu düşünmeye başladım.

Bu, istemek ve yapmak konusunda kitaplar da okudum. Yukarıda yazdıklarımı teyit ediyor hepsi.

İstediğin her şeyi yapabilir, istemediğin hiç bir şeyi yapmazsın.

Eğer gerçekten kararlıysan.

Hayatının ipleri senin elinde çünkü.

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..