Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sonsuzluk (Osman Özeker)

http://blog.milliyet.com.tr/yasev

09 Kasım '20

 
Kategori
Güncel
 

Her On Kasımlarda Atatürk

                                                HER ON KASIMLARDA ATATÜRK

        Her on Kasımlarda Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu ,Modern Türkiye'nin "çağdaş milletler seviyesinin üzerine çıkma" hedefi gösteren Mustafa Kemal Atatürk'üanmak, bu ülke için verdiği o büyük mücadeleleri görmek her Türk vatandaşı için büyük önem arz etmektedir.

      Mustafa Kemal Atatürk milli mücadeleye başladığı ilk günlerde Ülkenin geleceğinin nasıl şekilleneceğini beynine nakşetmiş lider olarak :

     "Efendiler, bir tek karar vardır,o da Ulus eğemenliğine dayanan,tam bağımsız yeni bir Türk devleti kurmak." sözleriyle kurulacak devletin "Tam bağımsız" bir devlet olacağının işaretini vermiştir.

      Atatürk'ün bu kararında en sağlam düşünce ve mantık ise:

      "Temel ilke Türk ulusunun onurlu ve şerefli bir ulus olarak yaşamasıdır.Bu ancak tam bağımsız olmakla sağlanabilir.Ne kadar zengin ve gönençli olursa olsun,bağımsızlıktan yoksun bir ulus, uygar insanlık karşısında uşak olmaktan başka hiçbir şeye layık görülemez.

        Türkün onuru,kendine güveni ve yetenekleri çok yüksek ve büyüktür.Böyle bir ulus, tutsak yaşamaktansa yok olsun daha iyidir.

       O halde Ya istiklal, ya ölüm!"

        İşte Mustafa Kemal Atatürk'ün kurtuluş mücadelesine başlarken nasıl bir devlet, nasıl bir yönetim kurulacağını hafızasına nakş etmiş bir lider olarak yola çıkmıştır.

       Mustafa Kemal Atatürk bu ülkeyi düşmanlardan temizledikten sonra ise asıl mücadelesini başlatmış, modern, çağdaş, demokratik ve laik bir cumhuriyetin yaşatılması ve var olması için tüm hayatı boyunca mücadele etmiş bir liderdir.

     Atatürk; ünlü"Nutkunda" kaleme aldığı şu sözleri ise ne kadar haklı tespitler yaptığının somut delilleridir:

     "Bir zamanlar gelir, beni unutmak ve unutturmak isteyen gayretler belirebilir. Fikirlerimi  inkar edenler ve beni yerenler (bugün olduğu gibi) çıkabilir. Hatta bunlar, benim yakın bildiğim ve inandıklarım arasından bile olabilir, fakat; Ektiğimiz tohumlar o kadar özlü ve kuvvetlidir ki,bu fikirler, Hint’ten, Mısır’dan döner dolaşır gene gelir,verimli neticeleri kalpleri doldurur.”

      Atatürk sanki bugünkü olacakları önceden görmüş gibi; Kendisini unutmak ve unutturmak isteyenlerin başarılı olamayacaklarını "ekilen fikirlerin ne kadar özlü ve sağlam olduğunu sonunda mutlaka yine doğru yolun Atatürk yolu ve öğretilerinin olacağının” görüleceğini söylemektedir.

      Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ümüzüebediyete intikalinin yıl dönümünde hasretle, minnetle anarken; siz değerli okurlarımı Büyük Atamızın o muhteşem sözleriyle başbaşa bırakıyorum:

    “İki Mustafa Kemal vardır: Biri ben, et ve kemik, geçici Mustafa Kemal... İkinci Mustafa Kemal, onu "ben" kelimesiyle ifade edemem; o, ben değil, bizdir! O, memleketin her köşesinde yeni fikir, yeni hayat ve büyük ülkü için uğraşan aydın ve savaşçı bir topluluktur. Ben, onların rüyasını temsil ediyorum. Benim teşebbüslerim, onların özlemini çektikleri şeyleri tatmin içindir. O Mustafa Kemal sizsiniz, hepinizsiniz. Geçici olmayan, yaşaması ve başarılı olması gereken Mustafa Kemal odur"!

         OSMAN ÖZEKER (Sonsuzluk)  09.11.2020

 

 
Toplam blog
: 287
: 3107
Kayıt tarihi
: 11.07.08
 
 

1949 Konya Ereğli doğumlu olup, halen İzmir'de oturmaktayım. A.Ü. Eğitim Fakûltesi mezunuyum  Ata..