Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '10

 
Kategori
Öykü
 

Her yerden kovulan adam

Her yerden kovulan adam
 

(Part 1)

16 yaşındayım. Lise 3 öğrencisiyim. '' Adam mısın lan sen ? '' diye soracak olursanız; evet adamım ! Saçlarım dökülmeye başladı, karı dırdırından şimdiden yaşlandım , gerçi pek öyle çok kişiyle çıktığım söylenemez... ama bu aramızda kalsın. Herkese yalan söylerim o beni sevio, şu beni sevio... Sevilen bir adam olmak isterim. Sevilmek için yalan söylemem gerekiyo. Çünkü insanlar yalanlarla uyutulmayı severler, yalanlar olmadan ; gerçekler çok sıkıcıdır. Kısacası bir masal başlığında ' Adam ' olarak geçmek için yeterince adamım.

Dün her sabah olduğu gibi okula gittim. Eğer ilk ders matematik ise güne çok hızlı başladınız demektir. Sabah sabah beyninizde tavşanlar sevişiyormuş gibi olur. Dersin hocası genelde beni sevmez. Çünkü bende onları sevmem. Matematik hocalarını sevmem evet ! Anlamadığım şeylerden bahseden adamları sevmem ! Ne var bunda ?

3. dersteyiz. Ve ders halen matematik. Deftere yazı yazmaktan parmak uçlarım ağlıyo. Hoca koca kafasını kaldırdı ve sınıfa pis pis bakışlar attı, o sırada hocanın gözüne kesinlikle bakmamalısınız. Göz temasını kurduğu ilk kişi problemi çözcek olandır. Bunu herkes bilir. Kahvaltı yapmadığınız bir sabah ; aptal gibi olursunuz ve hocanın yüzüne aptal aptal bakarsınız. Ve hoca sizi tahtaya davet eder:

-Evet 316 Tufan. Çöz bakim soruyu.

-Hangi soruyu? (sınıfın magandalarından gülme sesleri) Ha tamam. Biraz zaman geçer. Soruyu yapamayacağımın farkına önce sınıfın en önde oturanları anlar. Siz tahtadayken ilk ayakkabılarınaza bakarlar. Ve her zamanki gibi aynı ayakkabıyı giydiğinizi farkederler. Sonra hemen kalçalarınıza bakarlar. Kız ve ya erkek olmanız önemli değildir. Günün birinde bir filozof ''Yüzünü göremediğiniz adamı, kalçasından tanıyın'' dediyse bu doğrudur. Her neyse kalçalarımdan bahsetmek beni rahatsız etti... Sınıfın en önünde oturanlarından sonra hoca farkeder soruyu çözemeyeceğinizi. Siz ise elinizde tebeşir ile bir mucize beklersiniz. O mucize asla gelmez. Hoca ayağa kalktı, yanıma geldi gülümseyen bir suratla. ''Yapamadın mı yavrum? Olsun otur 5!'' Hayır, Hayır! Masallarda bile bu olmaz.

-Tufan defol !

-Noldu hocam ?

-Tufan dışarı !

-Niye hocam ?

-S***rtme niyesine çık dışarı! / dersten kovuldum. Nedenini bilmiyorum. Nedeni zaten hiç önemli değildir. Önemli olan dersten kovulduğunuzdur. Daha da önemli olan bir şey vardır ki o da ders saatinde koridorda müdürle göz göze gelmektir !

(Part 2 )

-Olum senin ne işin var? Dersten mi atıldın? /Hemen de anladı. Yuh anasını satim.

-Yok hocam lavobaya gitmek için izin aldım.

-He tamam evladım.

-Müsadenizle. / Şapşal adam. Böyle adamlar başımıza müdür oluyo işte.

Wc ye gittim yalanım ortaya çıkmasın diye. En sondaki kapıya girdim. Fermuarımı açtım. Elimi yıkamadan çıktım! Müdür koridorda dolanmaya devam ediyordu. Göz göze gelmemek için wc ye geri girdim. Hademe geldi. Göz göze bakıştık. Selam verdim. O bana selam vermedi. İşediğim yeri temizlemeye giderken:

-Hadi çık dışarı yerleri silicem.

-Tamam şimdi çıkıcam. Çıktım. Müdür halen dolanıyor. Geri döndüm wc ye. Hademeler ya çok uzun olur ya da çok kısa. Ya çok esmer olurlar ya da bembeyaz. Bizimkisi en kısalarından en esmeri. Okula iş başvurusu yapmaya geldiği günü hayal edebiliyorum. Elinde sicil kağıdı, ilk okul diploması ve lazım olur diye kimlik fotokopisi. Evet kimlik fotokopisi! Hiçte sempatik olmayan bu hademenin zenci gibi bir burnu var. Ama çok fotojenik! Gerçekte onunla yüz yüze gelmektense resminin fotokopisinin fotojenik olduğunu kabul etmeyi tercih ederim!

Yakışıklı hadememiz eline vledasını aldı. Bu tehditi anlamıştım. ''çık yoksa kafana yersin şoparı'' demek istiyordu. Peki bu vleda saçmalığıda neydi? Seneler sonra gugılda yaptığım bir araştırmada anladım. Hademeler arasında vleda; bir güç göstergesidir. Vledası olan kişiler okuldaki hakimiyetlerini bir güç göstergesi olarak kullanırlar.

Eğer 5 senedir bu okuldaysan.

Eğer askerliğini komando birliğinde yaptıysan.

Eğer yakışıklı sıfatından bi hayli uzaksan.

Bir vleda sahibi olabilirsin. Diğer temizlik işçileri ve okulun önde gelen çalışanları vledanız varsa size saygı duyarlar. Bu bir star wars ve ya harry potter filmi falan değil. Bu gerçek hayatın fantastik bir gerçeği.

O tuvaletten çıkmak zorunda olduğumu anladım. İşte tuvaletten de böyle kovuldum. Müdürle koridorda yine yüz yüze geldik. Sınıfa gircekmiş gibi yaptım. Kapıyı açtım. Bi sınıfa bi uzakta duran müdüre baktım. Kısıık ve utangaç bi sesle;
- Hocem girebilir miyim?

-Tufan! Ağzına mıçtım şimdi!/ Hoca üstüme doğru koşmaya başladı. Gerçekten adam üstüme koşuyo. Niye? Neden? Bu soruların dışında bi soru daha vardı... hmm... neydi o ... HE!:

NAPMALIYIM ?

 
Toplam blog
: 2
: 737
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Üniversite öğrencisi. Psikoloji ve felsefe konularını araştırmayı severim. Dinler ve mitler hakkında..