Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hiç kahraman değilim bu sene

Hiç kahraman değilim bu sene
 

Hiç kahraman değilim bu sene. Deli damarlarımdan akan Susurluk ayranı kadar seyrelmiş alelade bir sıvı. Rumelihisarı'na gitsem diyorum, bir fırsat yaratıp. Gitsem, yirmibir yaşımı arasam ve bulsam midyetava yerken, güneşten rengi artık füme mayosuyla. Bu asla bir deneme isteği daha değil tanrım, sakın yanlış anlama. Ben batırdığım korsan gemilerindeki Güney Amerikalı kadınları özlüyorum, olsa da olur olmasa da olur telaşıyla…

Hiç kahraman değilim bu sene, 17:30 vapuru Kanlıca açıklarında ve ben hala mayıs ayında tedirginim denize girmekten. Kamil’in köhne balkonundan, Yeniköy’e ölü ve kuru gözlerle bakan çirozlar kadar Cüneyt Arkın’ım. Oysa bütün dünya Kahpe Bizans bu günlerde. Hayır tanrım yine yanlış anlama, on yedi yaşında ergen bir burunla karşısına çıkamadığım kızların yine karşısına çıkmak niyetinde değilim. Ben koruda kaçamak "köpek öldürenden" sarhoş olmuş arkadaşlarıma bakmıştım, hemen girip çıkıcam…

Hiç kahraman değilim bu sene, Baltacı Mehmet Paşa, Ben, Zagor Tenay ve daha orta birde tıfıl bir oğlan bedeninde Örümcek Adam, aksi bir rüyada Viyana yollarında sanırım Köstence Civarında bir pansiyonda okey oynama telaşındayız. En kirli sakallı halimle, barbar bir savaşçı olarak memleket topraklarını genişletmiş olmanın olumlu motivasyonu ve hancının kızının şifresiz ve renkli Türkçe memelerinde Viyana Kuşatmasını uygulamalı olarak anlatıyorum cenkdaşlara. Baltacı’nın "şuradaki 2 tepenin üstüne topları çıkartıp şehre ateşe verelim… şurası şurası" diyerekten hancının gayet figüran ve fingirdek kızının meme uçlarını kızartması hancı için bardağı taşıran son damlamıydı… Bardak nedir ve han kim bu arada?.. Anlaşıldığı gibi tanrım niyetim bir eski kahramanlık filmi seyretmekten ibaret, gereksiz geri dönüşler sıkmasın seyirciyi…

Hiç kahraman olmadım. Hiç iyi bir öğrenci olmadım. Sorulara verilen en kıyak cevaplar ve bestseller kitapların yazarı hiç… Senin sorularına benim yanıtlarım ne söylesem kısa kalacak. En iyisi bilmemektir bazen. Ve daha da iyisi kurgulamak cevapları…

Amma velakin, gelişiminin son evresindesin, her kadın gibi her kadın kadar… Doğdun büyüdün ve sorulması gereken o soruyu keşfettin nihayet: Ben senin neyinim?

Sen kendi Matrix'inin Neo'su oldun ve fakat ben maalesef kudretli bir kahin değilim.

 
Toplam blog
: 12
: 835
Kayıt tarihi
: 15.12.06
 
 

Yaşamak ile çalışmak arasında sıkışmış kalmış bir işkolik olarak İstanbul'da bulunuyorum. 10 yılı aş..