Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '11

 
Kategori
Güncel
 

Hrant Dink cinayetinde medyanın rolü

Hrant Dink cinayetiyle ilgili çok yazıldı, çok konuşuldu. Böyle bir cinayeti tasvip etmek mümkün değildir, tüm sorumluların da yargı önünde hesap vermesi gerekmektedir. Bu konuyla ilgili benim bilmek istediklerim ve eleştirilerimi paylaşmak istiyorum. 

Hrant Dink ülkede daha tanınmamışken Agos isimli kendi cemaatine hitap eden bir yerel gazete çıkartıyormuş. Peki Hrant'ın tüm ülkede tanınma süreci nasıl gelişmiştir? Daha açık ifade edeyim, medyadan Hrant'ı ilk kim keşfetmiştir, ilk ulusal bir televizyona çıkarılışı nasıl gerçekleşmiştir? O kişi kimse Hrant öldürüldükten sonra bir pişmanlık duygusuna kapılmış mıdır? Bana göre o kişi veya kişilerin de bu cinayette manevi bir vebali bulunmaktadır. 

Hrant Dink niçin tüm Türkiye'den izlenen televizyonlarda yakın tarihimizdeki olayları kendi milletini masum, Türkleri suçlu gösteren konuşmaları yapmıştır? Türk milletinden isteği neydi, halkın, Hrant haklı ne isterse verelim demesini mi bekliyordu. Neticede gündem yaratmak, sansasyonel programlar yapmak, netice itibariyle Türkiye'yi dünyada küçük düşürmeye çalışmaktan öte bir kazanımları da olmamıştır. Sanki kendi milleti sütten çıkmış ak kaşıkmış gibi. Şu an ülkede ermeni katiller tarafından şehit edilen onlarca dul diplomat eşleri ve yetimleri yaşamaktadır. Bir ermeninin canı can da katledilen diplomatlarımızın canı can değil mi? 

Eşinin acısını anlıyorum, sabırlar diliyorum ama diplomatlarımızı katledenler bir zamanlar bebek değil miydi? 

Benim kanaatım odur ki Hrant Dink o televizyonlara çıkmamış ya da çıkarılmamış olsaydı kendisini kimse tanımayacaktı ve şu an yaşıyor olacaktı. 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..