Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Hz. Mevlana’ya kavuştum…

Hz. Mevlana’ya kavuştum…
 

Suzan Bilgin - Süreyya Bilgin - Nazan Şara Şatana


"Durma, çabuk gel, gelmem deme. Ne evet demek yaraşır sana, ne hayır, dostum, senin şânına sadece gelmek yaraşır"

Hz. Mevlana

&

"Aşk geldi. Damarımda, derimde kan kesildi; beni kendimden aldı, sevgiliyle doldurdu. Bedenimin bütün cüzlerini sevgili kapladı. Benden kalan yalnız bir ad, ondan ötesi hep o." Hz. Mevlana

Şükür kavuşturana…

Nasıl bir saadet yaşadığımı anlatmak keşke mümkün olsa…Rabbim’e binlerce kez hamdolsun. Mevlana Celaleddin-i Rumi’ye kavuşturdu beni. Onun yanına gittim. Onun türbesindeydim. Nasıl bir heyecan, kalbim yerinden fırlayacak, gözlerimden akan yaşlara engel olmak ne mümkün ve de neden engel olayım. Kendimi o enerjinin içinde hissetmişim, kendimi o büyük zatı muhteremin yattığı yerde bulmuşum, coşmuşum, ağlarımda heyecanlanırımda, tansiyonum bilmem kaçlara çıkar, kimin umurunda.

Mevlana Hazretleri diyorki:

Bana harflerden ve kelimelerden arınarak gel.
Kalıplardan kurtul, kâlbinle gel
Kâlinden sıyrıl, hâlinle gel".
İster bu âşk'ın 'Sen' hâli, ister 'Ben' hâli olsun.
Geldiğin zaman; ne 'Sen' ne de 'Ben' olmayacağız burada. O hâlde sadece gel.
İster 'Sen'inle gel. İster 'Sen'siz. Yeter ki gel.

Geldim diyorum. Yine geldim, hep geleceğim, Allah nasip ederse…

 

Son yıllarda ona gidememenin hep acısını hissetmişimdir.

Yolum Konya’ya düşsün diye elbetteki hiç beklemedim. Ben istersem yolum Konya’ya düşecekti. İstedim ama demmekki yeteri kadar istememişim. Bu mümkün olabilir mi?

Onu istememek!

Ben onun sözlerini, onun görüşünü kendime yol seçmişim.

 

Birine çok mu kızdınız, kırıldınız Mevlana Celaleddin-i Rumi’nin sözlerini okuyun, o ne demiş ona bakın, onun ışığı altına sizde girin.

İçiniz çok mu sıkıntılı, Allah’a dualarınızı ettiniz mi işte tam sırası Mevlana’yı okuyun, hemde durmadan okuyun – okuyun…

 

Onun öğütleri beni arındırmış, benim içimi ferahlatmış, insanlara olan sevgimin koşulsuz olmasını sağlamış, ben’in hiçbir şey olduğunu, biziz’in önemli ve çok şey olduğunu öğretmiş. Kini duygularımı yok etmiş, müziğe olan sevdamı perçinletmiş, Allah’a olan koşulsuz sevgimin daha bir berrak daha bir aydınlık belkide daha çok coşkulu olmasını sağlamış hele ki!

Aşk – Aşk – Aşk demiş ve aşkın çeşitlerini öğretmiş.

Çıktığım televizyon programlarında abartı gibi gelsede izleyenlere ben hiç yılmadım, onu anlattım, dilimin döndüğü kadar sevgi üzerine olan felsefesinden söz ettim. Mevlana diyorki dedim:

 

Aşk da tıpkı Elif gibidir. Bismi de gizlidir ama okunmaz. O olmadan Besmele sese gelmez. O herşeyin içindedir, Ama hiçbir şeyde görünmez!

 

Gökyüzünde, yıldızlar arasında parlak ay nasıl görünürse aşık da yüzlerce kişi arasında öyle görünür, o göründümü herkesin parlaklığı söner.


Yaşadığım sürece ondan söz edeceğim, onun öğütlerini dinleyeceğim…

 

Dilerim sizlere de nasip olur, Hazreti Mevlana’yı ziyaret edersiniz…

 

 

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....