Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '18

 
Kategori
Eğitim
 

Hz. Ömer'in Kudüs'ü Teslim Alması

Kudüs Arap-İslam güçleri tarafından kuşatma altına alındı. Ancak kutsal haç ve kutsal emanetler kuşatma başlamadan önce Kudüs patriği tarafından Konstantinople’e götürüldü. Patrik ve Kudüs valisi aynı yılın nisan aynıda, Kudüs’ü koruyacak gerekli bir güç olmaması ve yardım gelme ihtimalinin ortadan kalkması üzerine direnmeyi bırakarak Halife Ömer’e Kudüs’ü bizzat teslim edecekleri haberini gönderir. Beyaz bir deve üzerin de gelen halifeyi bizzat karşılar ve şehrin anahtarını teslim eder. Halife peygamberin azla yetinme öğüdüne uygun olarak giysileri eski ve lime limeydi. Sophronios onu zeytin Dağı’na götürdü ve her türlü nezaketi gösterdi. Daha sonra patrik Sophronius’un refakatinde şehri dolaşmıştır. Patrik Hazreti Ömer’in namaz kılmak üzere yer göstermesini istemesi üzerine, halifeyi Kutsal Mezar Kilisesine( Holy Sepulchre) götürmüş ancak Hazreti Ömer Müslümanların burayı daha sonra Hıristiyanların elinden alabileceği endişesi ile namazını avluda kılmıştır.

Rivayete göre aralarında şu konuşma geçer: “patrik: buyurunuz efendim burası da tanrının evidir. Dini vecibelerinizi yerine getiriniz.  Hazreti Ömer: benim için hiçbir sakınca yoksa yok ancak ben burada namaz kılarsam, ileride Halife Ömer namaz kılmıştır diye, burayı camiye çevirirler burası ise Hazreti İsa’nın kutsal mekânıdır. Ben buna müsaade edemem.”

Radi Dikici, Bizans imparatorluğu tarihi, 2015, s. 174

 
Toplam blog
: 9
: 733
Kayıt tarihi
: 19.04.17
 
 

Fırat Üniversitesi Yüksek Lisans, Genel Türk Tarihi Bizans Tarihçisi ..