- Kategori
- Eğitim
Ijime .... Eger olursem arkadaslarimin bana yaptigi eziyet bitecek .

Ijime sonucu
Bir ogrenci okulda surekli sinif arkadaslarinin eziyetine maruz kalir ve bazan okulda kullandigi ders defterine duygularini yazar , bunu ogretmeni okur ama olayin ciddiyetinin boyutunu anlamaz , bana gore anlamak istemez ve okul mudurune de soylemez . Ama kiz ogrenciye yapilan arkadaslarinca yapilan eziyet devam eder gider ve ogrenci evde de gunluk yazar . Kendini asip olunce eziyet biter , herkes sevinir diye yazar ve gercekten kendini asar. Evde yazdigi gunlugunde de ana baba sonra bulur ve okur . Ama is isten gecmistir . Okul ve ildeki ilkogretim mudurlugu olayi ortbas etmeye calisir . Bir gorevliye ogrencinin yazdigi notu okuyup okumadigi sorulunca " Gozlugum yoktu okuyamadim " diye kargalarin bile gulecegi yanit verir.
Cocuk intihar eder . Sinif arkadaslari cenaze torenine gelir ozellikle ogrenciye eziyet edenler toren sirasinda gulerler . Su zalimlige bakin . Aklim almiyor .
Aglayan ana babanin konusmalarini duyunca icim sizladi . Bu tur goruntuler gun gecmiyor ki televizyonda yer almasin haber olarak . Hemen her okulda "KENDINE YAPILMASINI ISTEMEDIGIN SEYI BASKASINA YAPMA " diye pankart asilmasina ragmen .
Ulkemizde bu tur sorunlar ne boyutta bilmiyorum ama kendi ogrencilik yillarimda bazi ogrencilerin bazan kendiminde bu tur davranislara maruz kaldinini hatirliyorum . "Siz fakirsiniz , su giydigin ayakkabiya bak ..AAa senin kafan buyuk ici bos galiba " Buyuk kafa lisansustu egitimi o yoksulluk icinde yapacak kadar kendini gelistirdi , simdi universitede bile ders veriyor "diye benimle alay edenlere ve onlari uyarmayan ogretmenime haykirmak istiyorum . Inatti benim icin . Yasamak ve beni ailemi asagilayanlara hadlerini bildirmek .Ama herkes yeterince guclu degil .
G-7 lere katilan , diger ulkelere ODA vs basliklarla yardim yapip o ulkelerdeki halkin egitimini gelistirmeye calisan bu ulke kendi cocuguna sahip cikmiyor . Kendi gozlemlerimle aciklamak isterim . Belki daha once de yazdim. oglum "Sen Japonlara benzemiyorsun." diye lafla bazan fiziksel siddete maruz kaldi . Ilkokuldan bir gun ben bu yuzu degistirmek istiyorum diye aglyarak geldigi gun hala gozumun onunde . Yine bir zenci cocugunun yuzunun bir gun una bulanmis gorunce sormus. Cocugu arkadaslarinin yuzunun rengi neden siyah alay ettiklerini soylemis. Cocugunun unla bu isi halledecegini dusunecek kadar etkilendigini soyleyince aglamistim .
Okulla ilgili sorun olunca solugu okulda aliyor , onlari ilkogretim mudurlugune gitmekle tehdit ediyordum . Gidiyordum ama cogunlukla ilkogretim kendi ogretmenini koruyor " Biraz bekleyip konunun nasil gelisecegine bakalim " deyip baslarindan saviyorlardi . Ama sonunda bu cumleyi duymak istemiyorum diye de uyardim bu kez polise gidecegimden soz ettim . O zaman konuya daha ciddi yaklasmaya basladilar . Ozellikle okul mudurleri okullarinin adini cikmamasi icin ort bas etmek istiyorlar olayi :(( Ve bu tur olaylar ne yazik ki devlet okullarinda daha cok goruluyor .
Iki hafta once yakindaki supermarkete gittim . Donus yolunda bir grup ilkokul ogrencisi ile karsilastim ve onlara KONNICHIWA (merhaba) dedim . Bir ufaklik "Yabanci , korkuyorum kacalim ."diye diger arkadaslarini da kosmaya yoneltti . .Yoldan gecen bir hanim kosmamalari icin uyardi . Bir diger cift soru soran gozlerle bana bakiyordu. Ellerimde alisveris torbasi ...Ne yapacagimi bilmemedim once . Cocuklar beni cocuklarimin gittigi ilkokulun ogrencileri idi . Okula telefon ettim . Durumu anlattim . Mudur yardimcisi eve kadar gelip ozur diledi . Kendilerinin egitimde eksikliklerinin bu tur olaya neden oldugunu cocukla konusacagini soyledi . Aksam ustu kapi zili calindi . Bu kez mudur , mudur yardimcisi , sinif ogretmeni , ogrenci ve annesi belirdi kapida . Hepsi baslarini egip ozur diledi . Bu kadarina gerek yoktu deyip cocugun ellerini tuttum . "Yuzume bak, ben korkunc muyum ?" diye sordum . "YOO "dedi . Neden oyle davrandiginin bilincinde bile degildi . Biraz simariklikla soyledigini soyledi . Bu arada annesi basini egip duruyordu .
Megerse mudur yardimciile konusmayi dinleyen oglum okula gitmis . O cocugun eve kadar gelip benden ozur dilemesi gerektigini soylemis okul ilgililerine . Eger cocugu sadece uyarirlarsa olayi unutacagini benzer davranisi bir gun baska sekilde yinelecegini soylemis . Kendine yapilanlar aklina geldi sanirim .
Dunyanin neresinde olursa olsun egitimde sorunlar yasaniyor . Bazan biz velileri sucluyorum her seyi okuldan bekliyor cocuklarimiza gerekli uyarida bulunmuyoruz . Hele cekirdek aile olmaya basladiktan sonra hele bir de tek cocugumuz varsa odak noktamiz cocugumuz oluyor bazan hatalarini gormuyoruz ya da gormek istemiyoruz . Gelistirdigi hatali davranisin nedenini arastiramayacak kadar yogunuz , yorgunuz . Yasam telasi ya ......
Hatalarin zamaninda duzelmesi , daha bilincli davranmak dilegiyle .
Cocuk intihar eder . Sinif arkadaslari cenaze torenine gelir ozellikle ogrenciye eziyet edenler toren sirasinda gulerler . Su zalimlige bakin . Aklim almiyor .
Aglayan ana babanin konusmalarini duyunca icim sizladi . Bu tur goruntuler gun gecmiyor ki televizyonda yer almasin haber olarak . Hemen her okulda "KENDINE YAPILMASINI ISTEMEDIGIN SEYI BASKASINA YAPMA " diye pankart asilmasina ragmen .
Ulkemizde bu tur sorunlar ne boyutta bilmiyorum ama kendi ogrencilik yillarimda bazi ogrencilerin bazan kendiminde bu tur davranislara maruz kaldinini hatirliyorum . "Siz fakirsiniz , su giydigin ayakkabiya bak ..AAa senin kafan buyuk ici bos galiba " Buyuk kafa lisansustu egitimi o yoksulluk icinde yapacak kadar kendini gelistirdi , simdi universitede bile ders veriyor "diye benimle alay edenlere ve onlari uyarmayan ogretmenime haykirmak istiyorum . Inatti benim icin . Yasamak ve beni ailemi asagilayanlara hadlerini bildirmek .Ama herkes yeterince guclu degil .
G-7 lere katilan , diger ulkelere ODA vs basliklarla yardim yapip o ulkelerdeki halkin egitimini gelistirmeye calisan bu ulke kendi cocuguna sahip cikmiyor . Kendi gozlemlerimle aciklamak isterim . Belki daha once de yazdim. oglum "Sen Japonlara benzemiyorsun." diye lafla bazan fiziksel siddete maruz kaldi . Ilkokuldan bir gun ben bu yuzu degistirmek istiyorum diye aglyarak geldigi gun hala gozumun onunde . Yine bir zenci cocugunun yuzunun bir gun una bulanmis gorunce sormus. Cocugu arkadaslarinin yuzunun rengi neden siyah alay ettiklerini soylemis. Cocugunun unla bu isi halledecegini dusunecek kadar etkilendigini soyleyince aglamistim .
Okulla ilgili sorun olunca solugu okulda aliyor , onlari ilkogretim mudurlugune gitmekle tehdit ediyordum . Gidiyordum ama cogunlukla ilkogretim kendi ogretmenini koruyor " Biraz bekleyip konunun nasil gelisecegine bakalim " deyip baslarindan saviyorlardi . Ama sonunda bu cumleyi duymak istemiyorum diye de uyardim bu kez polise gidecegimden soz ettim . O zaman konuya daha ciddi yaklasmaya basladilar . Ozellikle okul mudurleri okullarinin adini cikmamasi icin ort bas etmek istiyorlar olayi :(( Ve bu tur olaylar ne yazik ki devlet okullarinda daha cok goruluyor .
Iki hafta once yakindaki supermarkete gittim . Donus yolunda bir grup ilkokul ogrencisi ile karsilastim ve onlara KONNICHIWA (merhaba) dedim . Bir ufaklik "Yabanci , korkuyorum kacalim ."diye diger arkadaslarini da kosmaya yoneltti . .Yoldan gecen bir hanim kosmamalari icin uyardi . Bir diger cift soru soran gozlerle bana bakiyordu. Ellerimde alisveris torbasi ...Ne yapacagimi bilmemedim once . Cocuklar beni cocuklarimin gittigi ilkokulun ogrencileri idi . Okula telefon ettim . Durumu anlattim . Mudur yardimcisi eve kadar gelip ozur diledi . Kendilerinin egitimde eksikliklerinin bu tur olaya neden oldugunu cocukla konusacagini soyledi . Aksam ustu kapi zili calindi . Bu kez mudur , mudur yardimcisi , sinif ogretmeni , ogrenci ve annesi belirdi kapida . Hepsi baslarini egip ozur diledi . Bu kadarina gerek yoktu deyip cocugun ellerini tuttum . "Yuzume bak, ben korkunc muyum ?" diye sordum . "YOO "dedi . Neden oyle davrandiginin bilincinde bile degildi . Biraz simariklikla soyledigini soyledi . Bu arada annesi basini egip duruyordu .
Megerse mudur yardimciile konusmayi dinleyen oglum okula gitmis . O cocugun eve kadar gelip benden ozur dilemesi gerektigini soylemis okul ilgililerine . Eger cocugu sadece uyarirlarsa olayi unutacagini benzer davranisi bir gun baska sekilde yinelecegini soylemis . Kendine yapilanlar aklina geldi sanirim .
Dunyanin neresinde olursa olsun egitimde sorunlar yasaniyor . Bazan biz velileri sucluyorum her seyi okuldan bekliyor cocuklarimiza gerekli uyarida bulunmuyoruz . Hele cekirdek aile olmaya basladiktan sonra hele bir de tek cocugumuz varsa odak noktamiz cocugumuz oluyor bazan hatalarini gormuyoruz ya da gormek istemiyoruz . Gelistirdigi hatali davranisin nedenini arastiramayacak kadar yogunuz , yorgunuz . Yasam telasi ya ......
Hatalarin zamaninda duzelmesi , daha bilincli davranmak dilegiyle .