İki kere şampiyon yok; tek ve iki birinci var: Galatasaray, Fenerbahçe... / Futbol / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '12

 
Kategori
Futbol
 

İki kere şampiyon yok; tek ve iki birinci var: Galatasaray, Fenerbahçe...

İki kere şampiyon yok; tek ve iki birinci var: Galatasaray, Fenerbahçe...
 




“İki kere şampiyon!”...

Bu, “kekeme” bir deyiş!

“Gerçek”e “magazinsel” boyut katanlar, doyum sağlıyorlar. Yetmedi, saygı, hoşgörü sınırını zorluyorlar.

Denmek istenen ne?

Aynı ligde ikinci kez şampiyon olduk!

Öyle mi?

*****

Galatasaray, Süper Lig’in 34 maçlık ilk bölümünü Fenerbahçe’nin önünde 9 puan farkla bitirdi.

Geldik, Süper Final bölümüne... Fenerbahçe 6 maçlık bu bölümde 13, Galatasaray ise 9 puan topladı. Buna göre, Fenerbahçe, Galatasaray’a 4 puan fark atmış oluyor.

İşte, Süper Final’de Galatasaray ile Fenerbahçe’nin aldığı sonuçlar:

FENERBAHÇE (13 puan)

Fenerbahçe-Trabzonspor: 2-0
Galatasaray-Fenerbahçe: 1-2
Fenerbahçe-Beşiktaş: 2-1
Beşiktaş-Fenerbahçe: 1-0
Trabzonspor-Fenerbahçe: 3-1
Fenerbahçe-Galatasaray:0-0


GALATASARAY (9 puan)

Beşiktaş-Galatasaray: 0-2
Galatasaray-Fenerbahçe: 1-2
Trabzonspor-Galatasaray: 2-4
Galatasaray-Trabzonspor: 0-0
Galatasaray-Beşiktaş: 2-2
Fenerbahçe-Galatasaray: 0-0


Maç sayısıyla “fark”ı oranladığımız zaman sormak gerekiyor?

34 maçtaki 9 puan fark mı büyük, 6 maçtaki 4 puan fark mı?

*****

Fenerbahçe Teknik Direktörü Aykut Kocaman, Fenerbahçelilerin “emeğe saygılı” olduklarını ne de güzel anlatıyor:

"40 tane lig maçı oynadık bu sene. 40. maç sonunda şampiyon Galatasaray oldu. Teknik ekibimi ve futbolcularımı kutluyorum. Ter akıttılar, mücadele ettiler son ana kadar yarışmaya çalıştık. Bugün buradan şampiyon olarak da ayrılabilirdik. Geçen sene alın terimizle aldığımız şampiyonluğumuzu masa başı oyuncularıyla elimizden almaya çalıştılar; bizim bunu Galatasaray'a yapmaya hakkımız yok. "

“.... bizim bunu Galatasaray'a yapmaya hakkımız yok. "

Ne demek bu?

Fenerbahçe, şampiyon olsaydı... Günlerdir dillendirilen, “hakkımız yendi”, “hakkımız yeniyor”  laflarının, kimi Galatasaraylılar tarafından, özellikle yöneticiler, maç sonrası da sürdürüleceği, "türkü"ye dönüştürüleceği...

Trabzonspor cephesinin yaptığı gibi...

Galatasaray cephesinden “emeğe saygı”yı, doğrusu, hiç beklemediğim, hırçınlığı ile “antipatik” gelen, ama “kafa yapısı”yla adam olduğunu gösteren Engin Baytar’da gördük.

Ne dedi Engin Baytar, Fenerbahçeli futbolcular için?

“Çok zor bir dönemden geçtiler, gösterdikleri mücadele ile farkın bire inmesini sağladılar. Nasıl bir psikolojide olduklarını biliyorum, ben de benzeri şeyler yaşamıştım. Fenerbahçe taraftarını ve futbolcularını tebrik ediyorum. 3 Temmuz gününden bu yana yaşadıklarıyla büyük bir mücadele sergilediler. Onlar için de üzülüyorum.”

Engin Baytar bir “insanlık örneği” veriyor.

*****

Spor Toto Süper Lig’in şampiyonu Galatasaray...

Şampiyonluk kutlu olsun!...

Şampiyonluk, “şu takımın, bu takım”ın hakkıydı demek, ötekine yapılacak en büyük saygısızlıktır. Kurallara göre, “en çok puan”ı alan şampiyon oldu.

Öyle “iki kere şampiyon” değil; tek şampiyon...

Yok, eğer,  bunda ısrar edilir, bu, bir “doyum” aracı olarak görülürse...

İşte Süper Final’deki durumu anımsatmakta yarar var.

*****

Aykut Kocaman ile Engin Baytar’ın verdiği “insanlık dersi”ne kulak verelim.

Futbolcuları, futbol emekçilerini kutluyorum!

Ayrıca, özel olarak...

Soyunma odasına giderek Galatasaraylıları kutlayan Alex'i kutluyorum


TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..