Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İkinci el oto alacaklara uyarı!

İkinci el oto alacaklara uyarı!
 

Birkaç ay önce internet sitesinde rastladığım bir satılık araç ilanı ilgimi çekmiş ve hemen pazarlığa girişmiştim!
Yaptığım telefon görüşmesinde bana anlatılanlar aklıma yatmıştı çünkü!
Yani ihtiyaçtan ucuza satıyorum falan dememişti iyi ki, aksi halde şüphelenirdim az da olsa!
Söz konusu otomobil şehir dışındaydı o gece yola çıkmıştım! Peki beni bu ani kararı almaya iten sebep neydi?
Öncelikle otomobilin ilk sahibi olması ve satma gerekçesiydi!
Eşi için gereksiz büyüklükteymiş, sattıklarında küçük otomobil alacaklarmış!
Park etme ve direksiyon hakimiyeti sorunu yaşıyormuş vs, vs..

Ee, dedim, dürüst adam, bu paraya tenezzül etmez bu durumda!

Hem daha da önemlisi, aracı incelediğim sırada bana bir uyarıda bulunmuştu!
Şöyle bir dolaşayım test edeyim diye kontak anahtarını falan isteme sakın, vermem çünkü!
Babam olsa vermem!
Kıl adamım ben!
Noter satışı sonrasında ne yaparsan yap kardeşim!
Tamam dedim o zaman, gidelim hemen Notere!
Neee, yetkili servise göstermeyecek misin arabayı dedi!
Yok dedim, birkaç aylık arabanın nesinden şüpheleneyim?
Hem siz bakmışsınızdır yeterince!
Az önce kıl adamımdır dediniz ya!

Sonuçta sorunsuz bir alışveriş gerçekleşmiş, bende huzur içinde geri dönmüştüm!
Hemen ertesi gün otomobilin tam teşekküllü sağlık raporunu yetkili servisçe belgelemeyi de ihmal etmemiştim pek tabii ki!

Peki ya bu alışveriş esnasında bir takım laf kalabalığı, düzmeceler olsaydı?
Öyle ya, adam garaj arabası diyor, ama takla attığından hiç bahsetmiyor!
Valla araç komple boyalı diyor, ama nedeni malüm güneş yanığıymış mış!!
Araç içinde sigara içilmemiştir diyor, oysa kasası öylesine yıpranmış ki!
Bayandan az kullanılmış diyor, KM sayacı ile oynanmış oysa! (direksiyon simidinin yıpranmasından belli oluyor zaten)

Bu tür hoşa giden, gönül okşayıcı sözlerle alıcıların gönüllerini kanatlandırıyorlar yani!

Yok daha neler demeyin!

Bu ve benzer süslü sözlere aldanıp balıklama atlayan insan sayısı hiç de az değil günümüzde!
Hatta bir an önce işi bitirmek için kaparo verme yarışına girenler bile!
Hadi olur ya, yine de bir servise göstermek istediniz diyelim!
Takke düşüp kel göründüğünde ise malüm gerekçe yine hazır!
Valla bendeyken hiç kaza olmadı, tık demedi!
Güvenmediğimiz kişilere kesinlikle kapora vermememiz gerekiyor bu durumda!

Ee, alırken baktırmadın mı kardeşim, paranı bile bile çöpe mi attın derler adama!
Yani demem o ki, araç sahibinin ifadeleri ve sizde bıraktığı izlenim çok büyük önem taşıyor!
Özellikle de emsallerinden çok ucuz olan otomobil ilanlarından uzak durmamız!
Ve mutlaka satıcının yayında ve ruhsatta görülen adının kendisine ait olup olmadığına kanaat getirmemiz!

Araba dediğin bir kutu cıvata kardeşim dediklerine bakmayın siz!

Galeriden, oto pazarından ya da internet ilanlarından almanız hiç fark etmez!Notere gitmeden önce ille de didikleyin alacağınız arabayı!
Ne oluuur, ne olmaz!!!
Sonrasında princin taşını ayıklamak, sanıldığı kadar kolay değil çünkü!

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..