Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '07

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

İmdat kızım altı yaşında!

İmdat kızım altı yaşında!
 

Bundan altı yıl evvel nur yüzlüm dünyaya geldi. Ondan önce neyle, nasıl geçti 25 koca yıl bilmem ama şimdi evvelimde o varmış gibi, onsuz dünüm yarınım yokmuş gibi geliyor. Her nefes de içime çektiğim oksijenim, yaşama sevincim, gayem, emelim o. Rabbim beni ondan onu benden ayırmasın.

Ama benim cadı çok feci son zamanlarda… İmdat! İmdat! Ben, kızım doğduktan sonra öğrendim ki her yaşın bir sendromu varmış meğerse… "Terrible 2" yani 2 yaş sendromu. Geçmesini sabırla bekledik, kırdı döktü… Gözümüz aydın kızımız 3 yaşında dedik… Bitmedi ki derdi. 3 yaş sendromu vardı daha… O da bitti neyse oh! E daha 4. yaş sendromu var sırada… Ne zaman biter bu sendromlar bilmem ama yazık bizim çocukluğumuza yazık!

Biz çocuk olmadan mı büyüdük? …Ne kapris yapabildik, ne bilmişlik… Yaramaz çocuk bir araba dayak yerdi, sindirilirdi. Şimdi yaramaz çocuğun adı hiperaktif çocuk oldu, hiperaktif çocuk da zekiliğin göstergesi. Eğer çocuğunuz çok yaramazsa, yaşasın teselli olunacak bir durumu var, akıllı olması. İyi de biz aptal mıydık?

En büyük lüksümüz ya patenlerimiz ya da bisikletlerimizdi. Her ikisine birden sahip olmak çok lüksken yalnızca birine bile sahip olmayanımız yığınla vardı. Çocuğumun zekası gelişsin, süper olsun derdinde de değildi hiçbir ana-baba. Oysa şimdi benim kızımın odasında bile 2 yaşından beri pc, tv, vcd ve daha bir çok teknoloji ürünü var … Oyuncakları saymaya bile gerek yok sanırım…

Çocuklarımıza çoklu sunulan olanaklar mutsuz olmalarına sebep olurken daha bebek sayılacak yaşta yaşadıkları bu olumsuzlukları, yaşına göre gruplandırıp isim takmaya başladık. Geçer diye umut ettiğimiz o her yeni yaşta yenilenen sendromlar dizisi ise, biz hırslarımızı alt edip sadeliğe dönmediğimiz sürece de geçecek gibi değil…

Düşünüyorum da yeniçağın bizlere armağanı işte bu bol tüketim ve bol hırs… Hırslarımız ve sendromlu çocuklarımızla hepimize mutlu yarınlar…

 
Toplam blog
: 76
: 1458
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1976 yılında Iğdır'ın Tuzluca ilçesinde doğmuşum... 8 yaşımda göç ettiğim bu ile bir daha hiç git..