Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '07

 
Kategori
Doğal Hayat
 

İnebolu pazarı

İnebolu pazarı
 

İnebolu pazarı salı ve cumartesi günleri kurulur. Köylerden bahçesindeki mahsulünü toplayan sabah şafak sökmeden yollara düşer. Erkenden gelecek ki İstanbula giden emanetçi kamyonlarına toptan satabilmek için yetişebilecekler.
İnebolu'da pazar iki bölümden oluşur. Bir tarafı manavlar satış yaparlar. Bunlar genelde Ankara Hali ve diğer illerden aldığı meyve, sebzeleri satarlar. Diğeri, İnebolu köy kadınlarımızın kendi emekleriyle ekip yetiştirdikleri, doğal ürünler yani hormonsuz ürünlerdir. Fasulye, biber , marul domates , daha bir sürü ürün. Biberinin ve domatesinin tadını başka yerde bulamazsınız. O kadar değişik bir tada ve kokuya sahiptir. Bu özelliklerininde tabi hayvan gübresi kullanılarak yetiştiğine inanıyorum. Büyük şehirlerde son yıllarda yediklerimizin sunni gübre ile yetiştirildiğini biliyoruz. Bunlar sağlığımızı tehtid ediyor. En basit aldığımız marul ve maydanozun yapraklarının büyüklüğünden bile anlıyorum. Balkona bir saksıya ektiğiniz maydanoz veya bahçemizin bir köşesine diktiğimiz marul o kadar bakmamıza ve özenmemize rağmen nasıl oluyorda o kadar büyük yapraklara ulaşamıyor ki..

Bizim çocukluk dönemlerimizde pazara gelenler at ve katırların her iki tarafına sardıkları küfelerle pazara gelirlerdi. Sabahın erken saatlerinde atların nal seslerinden çıkan tıkırtılarla uyanırdık. Çağ okadar ilerlediki artık atlarda kayboldu, yerini arabalar aldı.

İneboluda pazara gittiğim gün bir teyze köyünde taşfırında ekmek yapmış pazara satmak için gelmiş. Ekmek o kadar güzel duruyordu almamak içten değil. Ama ben iyice durdum baktım alsam mı almasam mı diye düşünürken, teyze bana seslendi:

-Gelin kızım gel, ekmeğim çok taze gel, şart olsun evimde kullandığım kap kacakta nur gibi tertemiz gel. Dedi ve ben dayanamadım 3 tane ekmek aldım. Ekmeklerin yanında pzalı pide vardı ondanda aldım. Bu teyze bayağı hamaratmış. İnebolu Kadını çok beceriklidir, ekmeğini taştan çıkartır. Ne de olsa İstiklal madalyalı tek ilçeyiz ve Şerife Bacının torunlarıyız. Kağnıyla İneboludan Ankaraya yürüyerek cephane taşıyan İnebolu Kadını ne yapmazki, değilmi?
İnebolu pazar yeri videosu

http://www.youtube.com/watch?v=J26eRFpDfwM

 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..