Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '07

 
Kategori
Eğitim
 

İngiltere’deki Türk çocukları, okullarda neden başarısız?

İngiltere’deki Türk çocukları, okullarda neden başarısız?
 

Londra’ da öğretmenlik yapan bir Türk olarak, çocuklarımızın, yabancı bir ülkede, karşı karşıya kaldıkları ikilemlere yakından şahit olmaktayım.

Ailelerin tek amaçları para kazanmak olduğu için, yaşadıkları ülkenin eğitim yapısı, onları hiç ilgilendirmemektedir. Pek azı veli toplantılarına katılmakta, katılanların da büyük çoğunluğu ne yazık ki söylenenleri anlayamamaktadır.

Yıllardır burada yaşayan ve İngilizce’yi öğrenmeyen bir çok insan var. Okulları, kendileri işteyken, çocuklarına bedava baktırdıkları bir kurum olarak görüyorlar. Öğretmenlere ise bu kurumda görevli dadı muamelesi yapıyorlar. Çocuklarına reva gördükleri gelecek ise biran evvel ortaokulu bitirip, varsa kendi işyerlerinde, yoksa kendi çalıştıkları işte çalışıp, eve para getirmeleri.

Bazı öğrencilerim, babalarının zoruyla henüz okurken, okul sonrası, yorgun argın, babalarına ait kafeteryada zorla çalıştırılıyorlar. Bahane ise “Çalış ki, hayatın zorluğunu şimdiden öğren”. Üstelik bu öğrencilerim, diğerlerinin aksine okulda başarılı öğrenciler. Dışarı yanlarında bir büyükleri olmadan çıkmaları yasak. Burada 14 yaşında olan kızlardan bahsediyorum. Sosyal bir faaliyete katılmaları ve haftasonu arkadaşları ile bir sinemaya ya da tiyatroya gitmeleri kesinlikle yasak.

Şimdi bu durumda olan gençlere, ne tavsiye edersiniz? Medeniyetin göbeğinde, Doğu Anadolu köy hayatı yaşatılıyorlar. Bazen söz bitiyor ve üzülmekten başka bir şey elden gelmiyor.

Öğretmen olarak yapabileceğim şeyler sınırlı da olsa, ben onlara yaşadıkları ülkeyi öğrenmelerinin gerektiğini, geleceklerini planlarken geniş bakmalarını, sadece aileleri istiyor diye sevmedikleri bir işe girmemelerini tavsiye ediyorum. Yine de bu öyle kolay bir şey değil.

Tek isteğim, bu ailelerin hayat görüşlerini değiştirmelerine yardım edebilmek. Çünkü ancak o zaman, öğrencilerime de yardım edebilirim. Çocuklarımıza kendi malımız, sigortamız olarak bakmamayı öğrenelim artık. Onları iyi yetiştirip sonra da hata yapabilme payı verelim ki, tecrübe edinsinler.

Unutmayalım ki her nesil, bir öncekinden daha akıllı doğar.

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 48
: 2038
Kayıt tarihi
: 26.12.06
 
 

1964 doğumluyum. İşletme Fakültesi'ni bitirdikten sonra Londra'ya yerleştim ve halen burada yaşamakt..