Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '07

 
Kategori
Mizah
 

Türkçemiz nasıl kurtulur?

Türkçemiz nasıl kurtulur?
 

Ben, naçizhane, bu kıyasıya tartışılan konuya bir çözüm önermek istiyorum.

Ceza’yı tüm gençler tanıyor. Yaptığı müzik bana hitap etmese de, şarkı sözlerini yazarken, Türkçe’nin matematiğini çok iyi çözdüğünü düşünüyorum. Bakın, mesela bir örnek;

Ceza - Meclis-i Ala

Zayifladı ilişkiler ve dostluğu çelişkilerle yediler
Insanoğlu dediler her nesilde üzülen oydu
Günümün oğlu ancak paraya taparak gülüverir
Yalancı gözleriyle bakarak dostlarını da üzebilir
Müzevvir olabilir,mülevves olabilir bu insan
Samimi olabilir,düzenbaz olabilir şu insan
Akılsız olabilir,gereksiz olabilir o insan
Tenasül edebilir,şerefsiz olabilir her insan
Fakat asıl mücadele desise yapmadan ve
Asiramento etmeden kazanmak
Ticarethane açmak is değil ki yoksa dostun
Çok arkadaşına güvenerek sen doğru işten oldun
Sonra n'oldun? Bittin işte kalmadın ve tabana vurdun
Tabana kuvvet yürüme makara yollar üzerinde
Düşmanlarımın kem gözleri kör olacak dikkat et
Meclisimin àlà ısığıdır işte merhamet

Dikkat et meclis-i ala engin bir deniz
Dostluğu çelik misali kaplanan bir filiz
Her bir kılıç samimiyetle sulanan
Ala bu meclis işte yıldızlara bulanan

Kaç şarkı sözü yazarı böyle sözler yazabiliyor? Ben daha duymadım. Alın Ceza’nın tüm şarkı sözlerini inceleyin. Hiç biri boş değil.

Şimdi ben diyorum ki, Ceza’ya Türkçemizle ilgili bir şarkı yazdıralım ve bunu Hakkı Devrim ile düet yaparak söylemesini sağlayalım. İnanın şarkı bir numara olur, hem de aylarca. İnanmayan denesin. Buradan müzik yapımcılarına açık çağrı yapıyorum.

Blog yazarı diğer arkadaşlar, aklınıza gelen başka düet önerileri varsa, bekliyorum. Bir el atalım da şu Türkçe’yi kurtaralım, sevaptır. Bu yazıyı mizah kategorisinde yazıyorum ama önerim ciddidir. Ben hala Kenan Doğulu’nun Eurovizyon’da Ingilizce söylemesiyle, Türkçe’nin elden gitmesi arasında bağ kuramadım ama bu konu memleketin gündemine öyle bir oturdu ki, hayat pahalılığı, enflasyon falan unutuldu, herkes “Ah Türkçe’miz, vah Türkce’miz” havasına girdi. Bu da hükümete derin bir nefes aldırdı. Haksız mıyım?!!!

 
Toplam blog
: 48
: 2038
Kayıt tarihi
: 26.12.06
 
 

1964 doğumluyum. İşletme Fakültesi'ni bitirdikten sonra Londra'ya yerleştim ve halen burada yaşamakt..