Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İnsan gördüğünü yapar

İnsan gördüğünü yapar
 

Konuya nasıl giriş yapacağımı çok düşündüm. Çünkü o kadar hassas bir konu ki nasıl başlayacağım bilmiyorum.

Geçen gün haberlerde gördüğüm o kimsesiz çocukların kaldığı yuvadaki vahşet gözlerimin önünden gitmiyor. Öyle insanlara ne diyeceğimi şaşırıyorum. Yazık değil mi o günahsızlara? Nasıl ellerini kaldırabiliyorlar! Ben öyle insanların yürekleri, beyinleri olduğuna inanmıyorum.

Aslında ülkemizde kötü olayların yani hırsızlık, cinayet gibi olayların olmasını bu görüntüleri gördükten sonra çok normal buldum. Çünkü ülkemizde hala çocukları dayakla, bağırmayla terbiye edebileceklerini zanneden kişiler olduğu sürece bu tür olaylar hep olacaktır.

İleride o yuvadaki çocuğun psikolojisi nasıl olacak biliyor musunuz? Her şeyi kötü yolla, ‘dayakla’ çözmesini bilen birisi olacak. Bundan hiçbir şüpheniz olmasın.

İnsan kendini eğitirse her şeyin üstesinden gelebilir. Yani bunu biliyorum. Ama çocukların hafızasında o görüntüler, sözler kalacak. Doğruluk, iyilik kalmayacak ki…

İnsan ailesinden, çevresinden ne görürse öyle davranır. Bu çocuklar hep dayak görmüşler başka nasıl davranacaklar ki?

Geçen senelerde bir gün annemle birlikte pazara gitmiştik. Biz annemle öylece dolaşırken bir tane kadın (öyle insanlara anne bile diyemiyorum) çocuğu öyle azarlıyordu ki çocuk kalabalığın arasında insanlara ‘beni alın, götürün, kurtarın’ dermiş gibi bakıyordu. Sonunda annesi olan kadın ağzına bir tane vuruverdi. Çocuğun oradaki psikolojisini herkes tahmin edebiliyordur.

O davranışta bulunan kadını ailesi de belki ona öyle davranmıştır. Ne de olsa insan ailesinden gördüğünü yapar.

Bu dayak olayı sadece esirgeme kurumlarında değil her yerde var. Okullarda çok sık rastlayabiliriz bu duruma.

Birçok öğretmen var ki dersi dayakla veriyor. Böyle kişilere öğretmen diyemiyorum.

Çünkü oraya onu çocuklara örnek olmak için, kendisinden bir şeyler verebilmesi için koymuşlar. Böyle kişiler de çok güzel örnek oluyorlar: ‘DAYAKLA!’

Nasıl örnek olmaksa…

Bir de sizin yanınızda arkadaşınızı azarlayıp, dövüyorsa o daha da kötü oluyor. Benim başıma geldiğinden biliyorum.

Günümüzde böyle öğretmenler yok desek de mutlaka bir yerlerden patlak veriyor.

Yani sonuç olarak hayatta hala dayak ile adam edileceği fikri olursa hiçbir kötü davranışın sonu gelmez. Bizim geleceğimiz olan çocuklara lütfen öyle davranmayalım… Unutmayalım ki onlar olmadan bu ülkenin geleceği de olmaz.

 
Toplam blog
: 37
: 967
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Blog yazarlarından Esma Kahraman'ın önerisi üzerine yazılarımı sizlerle paylaşmaya karar verdim. Esm..