Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '09

 
Kategori
Psikoloji
 

İnsan manzaraları

İnsan manzaraları
 

Görünen yüzlere değil, bağıran ruhlara bakıyorum...


İnsanlara alıcı gözüyle baktınız mı hiç?

Evet, ben çevremdeki insanlara bu şekilde baktım son günlerde. Amacım mizah aramak değildi hallerinden, sadece denedim ruh fotoğraflarını görmeyi. Daha da özenli baktım bu yüzden. Bir çoğunun yüzünde korkuyu gördüm hayatlarına dair. Temeli çelişkilerle atılan hayatın, tuğlaları kaygı, harcı korku olacaktı elbet. Ödünç alınmış bir hayatın maskesi vardı sanki yüzlerinde. Daha fazla bakmak istemediğim bir manzara…

Kiminin yüzünde çaresizliği gördüm.Ne eğilip toprak alabiliyordu avuçlarına, ne de uzanıp yıldız toplayabiliyordu gökten… Kendi ikilemlerim geldi aklıma, gözlerimi kapatırsam kaçarım sandım, nafile … Kaçamadım. Uzun bir boğulma hissi yaşadım bu ve bunun gibi manzaralarda. Ama umut her zaman vardı bu fotoğraflarda. Gün gelecek gök eğilecek, gün gelecek toprak el verecekti.

Bazılarının yüzünde teslimiyetin fotoğrafını gördüm. Yaratıcı’ya, eşe, çocuğa, yıllara … Bu fotoğraflardan aldığım mesaj: yılların doldurduğunu, günlerin boşaltamayacağı idi apaçık. Nasıl çar çur edilirdi onca yaşanmışlık, alışılmışlık … Bir gün, sadece birkaç gün işler yolunda gitmedi diye. Tanıdık yüzlerin fotoğrafı çoktu bu manzaranın içinde.

Kimilerinin hırslarıyla eskimiş ruhlarını gördüm. Hırsın çok olduğu yerde mutluluğa yer yoktu.Yazık nasıl da farkedemiyorlardı, elleriyle ittiklerinin, sağlıkları olduğunu.

En sevdiğim manzaraları çocuk yüzlerinde gördüm. Uzun uzun seyrettim zevk alarak, ders alarak… Çelişki yok, kaygı yok … Sevgi, umut, neşe, rengarenk hayaller… hepsi ziyadesiyle var.

Peki siz, siz hiç baktınız mı ruh portrenize?

-Evet, ben baktım. Anladım ki ; içimdeki çocuğun hayranıyım ben. Onu unutmadıkça lezzet alıyorum hayattan. Bir çocuk gibi hesapsız ve bir çocuk gibi sade yaşıyorum hayatı. Olmak istediğim manzaranın içinde.

 
Toplam blog
: 9
: 688
Kayıt tarihi
: 04.05.09
 
 

26.07.1975 Uşak doğumluyum. İlkokul ve ortaokulu Banaz da okudum. Lise eğitimimi Uşak Anadolu Öğretm..