Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '08

 
Kategori
Güncel
 

İnsan ömrü ne kadardır?

İnsan ömrü ne kadardır?
 

Demokrasi ve hukuk adil olmalıdır.


27/temmuz/2008

400 YAŞINA KADAR YAŞAMAK İSTERMİSİNİZ

İNSAN ÖMRÜ NE KADARDIR!


İnsan ömrünün azami ne kadar olduğunu araştırdım.

Manchester Guardian Weekly" Dergisi'nde 18 Kasım 2005'te yer alan bir yazıya göre, Amerikalı bilim adamları, genleri denetleyerek, canlıların ömrünü 6 kat daha uzatabileceklermiş. Demek oluyor ki, insanın ömrü de 5 ya da 6 kat daha uzatılarak 400 yaşına varabilecekmiş. Yaşam süresinin 6 kat daha uzatılabilme si halinde, ortalama ömür 70 yaş olarak hesaplandığında, insan 400 yaşına kadar yaşayabilecekmiş.

Bu konuya girmem biraz tuhafınıza gidebilir. Haklısınız elbette. Benimde Ergenekon davasında istenen hapis cezaları tuhafıma gitti. İşte örnek:

KÜÇÜK: Silahlı terör örgütü kurmak ve yönetmek, zorla hükümeti ıskata (düşürmeye) teşebbüs, TC Hükümeti’ne karşı isyana tahrik, kasten öldürmeye azmettirmek, korku ve panik yaratacak şekilde patlayıcı madde atmaya azmettirmek, mala zarar vermeye ve ruhsatsız patlayıcı bulundurmaya azmettirmek iddialarıyla 2 kez ağırlaştırılmış müebbet ve 225 yıldan 423 yıla kadar hapis cezası isteniyor

MUZAFFER TEKİN: Silahlı terör örgütü yöneticisi olmak, zorla hükümeti ıskata teşebbüs, TC Hükümeti’ne karşı isyana tahrik, devletin güvenliğine ilişkin belgeleri bulundurmak, tehlikeli maddeleri izinsiz bulundurmak, mala zarar vermek, kasten öldürmeye azmettirmek, korku ve panik yaratacak şekilde patlayıcı madde atmaya azmettirmek iddialarıyla hakkında 2 kez ağırlaştırılmış müebbet, 198 yıl 9 aydan 441.5 yıla kadar hapis cezası isteniyor.

Merak ettim bende, bu ne iştir diye araştırmaya başladım.Yaşam süresinin ortalamasını haydi diyelim ki 65 veya 70 bilemedin 80. Eee verilen bu cezalarda neyin nesidir?

Mesela 12 Eylül 1980 de (Tümünü yazmıyorum) darbe ile yapılan açıklamada ;

23 bin 677 derneğin faaliyeti durduruldu,
3 bin 854 öğretmen, üniversitede görevli 120 öğretim üyesi ve 47 hâkimin işine son verildi,
400 gazeteci için toplam 4 bin yıl hapis cezası istendi,
Gazetecilere 3 bin 315 yıl 6 ay hapis cezası verildi,
31 gazeteci cezaevine girdi,
300 gazeteci saldırıya uğradı,
3 gazeteci silahla öldürüldü,
Gazeteler 300 gün yayın yapamadı,
13 büyük gazete için 303 dava açıldı,
39 ton gazete ve dergi imha edildi. diye yazılı .

Birkaç hukukçu arkadaşımı aradım ulaşamadım. Tüm aramalarıma rağmen de normal insan ömrünün 100 katı hatta 500 katı cezalar nasıl oluyor anlayamadım gitti. Düşünebiliyor musunuz 400 gazeteci için 4000 yıl hapis cezası verilmiş. Bu nasıl cezadır , bu nasıl bir hukuktur bana bir hukukçu arkadaşımız anlatsın lütfen. Böyle bir şey gerçek olamayacağına göre, bu cezalar neden böyledir!. Benim gibi çok kişi de anlamıyordur sanırım. Müebbet hapis olsa dahi, insan ömrü kadar hapiste yatar da, bu yüz yıllar, bin yıllar bana komik geldi. Yani buna neden gerek duyulmuş anlamam mümkün değil. Bunlarda belki bilmediğim indirimler vardır ama neden böylesine komik! Yoksa bu cezaların uygulanabilmesi için devlet baba Amerikalı bilim adamlarına başvuracak ömürleri uzatacak mı dersiniz.!

Hukukçular, 2455 sayfalık iddianamesiyle, binlerce sayfadan oluşan ekleriyle Ergenekon davasının çözümlenmesinin uzun yıllar alacağını söylemişler. Peki, o zaman suçsuz olan insanlar varsa, dava neticesine kadar hapiste kalacaklar demektir bu. Gördüğümüz kadarıyla çoğu yaşlı başlı insanlar. Suçsuz olanların onlarca gün içeride kalmalarının bedeli ne olacaktır? Devlet veya hukuk bunu nasıl karşılayacaktır. İnsanın özgürlüğünü kısıtlamak bu kadar ucuz mu olacaktır? Bana göre bu hukukta bir yanlışlık var ama nedir, bunu hukukçular düşünmelidir. Çünkü bir gün hukuk ve demokrasi herkese gerekli olabilir.

12 Eylül de askeri bir darbe yapıldı tamam anladık ta, bu da darbenin bir çeşidi oldu başımıza. Uzadıkça kördüğüm olmaya başladı baksanıza. Ne Ergenekon’muş ya….Sonunda Sn Başbakan Erdoğan’ı Sn, Baykal’ı da karıştırdılar işin içine. Uğur Mumcu katliamı da bunun içine girdi. Vallahi kördüğüm de açılır ama, bu sanırım balıkçı düğümü oldu. Halkın kafası iyice karışmaya başladı.

Ben şu satırları yazarken İstanbul Güngören’de iki ayrı patlama olduğunu TV ler yayınlarını keserek duyurdu. 13 ölü 70 civarında ağır yaralı varmış inanın çok üzüldüm. Türkiye’yi karıştırmak isteyenler adım adım amaçlarına ulaşıyorlar. Devlet, iktidar derhal önlem almazsa yazık olacak bu güzel vatanımıza. Canlı bomba olduğu söyleniyor şimdi. Burada kesiyorum. Bu gecelik bu kadar olsun. Bombasız, insanların birbirini sevdiği ferah, aydınlık bir Türkiye’de yaşamak dileklerimle sevgiyle kalınız..

 
Toplam blog
: 375
: 801
Kayıt tarihi
: 30.04.08
 
 

İstanbul Kadıköy doğumluyum. Herhangi bir menfaat grubuna bağlanmadan, açık fikirli, dürüst, önya..