- Kategori
- Çalışma Yaşamı
İş hayatında en çok hangi hatayı yapıyorsun?

Satışın Kırmızı Cevapları adlı kitabı okuyorum şu sıralar. Okuduğum bu kitapda öğrendiklerimin bir kısmını da sizlerla paylaşmak istedim. Umarım sizde beğenirsiniz.
İş hayatımızda yaptığımız en büyük hatalar neler? Hiç düşündünüz mü?
Jeffrey Gilomer iş hayatımızda yaptığımız hataları şöyle sıralıyor;
1- İşe sadece para kazanmak için girmeyin.
Yaptığınız işi sevmeseydiniz bırakın şirketinizin belirlediği kotayı, kendiniz için bile belirlediğiniz hedefi tutturamazdınız. Eğer işinizi severek yapmıyorsanız bu işi hemen bırakın.
2- Başarının merkezinde davranış tarzınız var.
İşe başlamadan önce olumlu davranış tarzı sergileyemezseniz hiç bir şey elde edemezsiniz.
3- Sorumluluğu üstlenmek yerine neden hala başkalarını suçluyorsunuz.
Bir şey kötü gidiyorsa bunu başkalarına mal etmek kolay. İnsanlar işe gelmeyebilir, üzerlerine düşeni yapmaya bilir, ürünü zamanında teslim etmeyebilir, sözlerini tutmayabilirler. Size bir ip ucu; eğer işinizin sorunsuz ilerlemesini istiyorsanız ve bunun için de başkalarına güveniyorsanız o insanların üzerlerine düşenleri eksiksiz yaptıklarından emin olmalısınız. Yani işi takip etmelisiniz. Bu sorumluluk size ait.
4- Bilgisayarınız çöktü.Telefonlarınız çalışmıyor. Kargonuz hala gelmedi. Her şey üst üste geldi değil mi? Tüm bunlar için söylenecek bir bahaneniz var mı? Bu sizi aptal gibi göstermekten başka bir işe yaramaz. Onun yerine şöyle deseniz; şansınız varmış, kargo teslim edilemedi ama işiniz aksamasın diye başka bir firmaya giderek parçayı aldım ve bu akşam uğraşarak işin sorunsuz yürümesini sağlayacağım. Bundan emin olabilirsiniz. Bahaneler arkasına saklanmak yerine bir çözüm yolu bulmaya çalıştığınızı en azından göstermek yeterli güveni sağlayacaktır.
5- İnanmadığınız şeyi satmayın.
Kaç kişi çalıştığı şirketin ürünlerini kullanıyor. Takım elbise üretiyorsunuz ama o takım elbiseyi kullanmıyorsunuz, kiremit üretiyorsunuz ama o kiremidi kullanmıyorsunuz, iyi bir helva üreticisisiniz ama kendi helvanızdan yemiyorsunuz… Bu ve buna benzer örnekleri çoğaltmak mümkün. Sattığınız ürüne inanmıyorsanız işinizde ne kadar başarılı olabilirsiniz ki? Ürününüzü kullanmanız demek o ürün üzerine gelebilecek şikâyetleri tahmin edebileceksiniz demektir. Böylelikle neden sizi seçmeleri gerektiği konusunda verebilecek bir cevabınız olacak.