Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ispanak kavurması

Ispanak kavurması
 

ıspanak


Ispanak hem çok lezzetli hem çok faydalı bir sebze. Kıymalısı, üstüne yumurta kırılıp fırına verileni vs. Ama bir de kavurması var. Belki biliyorsunuz. Ben, kendi tarifimi anlatacağım.  Bunun özelliği sabah kahvaltısında ekmeğin üstüne sürerek de yiyebilirsiniz, ara öğünlerde de, öğlen ve akşam yemeklerinde antre veya ilave yemek olarak da… Yapması çok kolay ve çabuk.

1-2 Kilo ıspanak, her yaprağı tek tek yıkayıp, sirkeli suda beklettiniz. Sonra ince ince doğradınız ve tencereye attınız. Üzerine 1-2 çay bardağı veya yeterli olacak en az suyu koydunuz. Kıyma yok, soğan yok. Sadece ¾ çay bardağı sızma zeytinyağı, tuz, isterseniz biraz zerdeçal, zencefil, biraz tane karabiber, biraz kırmızı pul biber, bir çay kaşığı biber salçası, bir çay kaşığı domates salçası.

Suyunu çekene kadar haşlandı. İki yumurtayı ayrı bir kaseye kırıyorsunuz. İsterseniz birinin isterseniz ikisinin de beyazını ayırıp atıyorsunuz. Yani, sarısı fazla beyazı az olacak. Yumurtayı da tencereye atıp karıştırdığınız zaman, kalan suyun da büyük ölçüde çekildiğini göreceksiniz. Kavurmaya devam. Ta ki hiç su kalmayıncaya kadar sadece yağ kalıncaya kadar.

Bunu kayık bir tabağa alıyorsunuz. Kalanını da kapalı bir kaba koyup buzdolabına. Yerken üstüne ayrıca kırmızı pul biber ve/veya yoğurt koymanızı öneriyorum. Ben buna bayılıyorum. Yemeye doyamıyorum. Denerseniz beni hatırlayınız.

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..