Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '17

 
Kategori
Meslekler
 

İşsizliğe çözüm istiyoruz!

Biz okuyoruz. Neden? Bir iş sahibi olabilmek için.  

  • 8 sene ilköğretim,
  • 4 sene lise,
  • 4 sene üniversite olmak üzere toplam 16 senemiz eğitimle geçiyor. 

Ancak, maalesef artık bu okumak da işsizlik için bir çözüm değil! İlanlara baktığımızda, stajyer için bile deneyim istediklerini görüyoruz. Peki, madem okuyunca iş bulamayacağız? Neden o zaman bu kadar sene eğitime harcadık? Sıralarda neden o zaman dirsek çürüttük? Ben mesela 3 senedir işsizim, çünkü deneyimim yok! Benim mesleğim, muhasebe. Lise ve üniveriste öğrenimimi hep muhasebe üzerine yaptım. Hala daha okumaya devam ediyorum. Neden??? 

Madem okuyunca da iş bulamayacaksam, neden ben bu kadar sene okudum? O deneyim isteyen firmalara sesleniyorum: Siz o iş deneyimini nasıl kazandınız? Nasıl o firmanın yetkilisi oldunuz? Gökten zembille mi indi o deneyim size? Yoksa, doğuştan mı kazandınız? Ki, eğer insansak hiçbirimizin bu deneyimleri doğuştan kazanmasına imkân yok. Ve, hiçbirimize deneyim gökten zembille de inmiyor! Eğitim istiyorsunuz, o tamam. Ama neden illa deneyimi şart koşuyorsunuz? Siz deneyim kazanmamıza fırsat vermezseniz, nasıl deneyimli olmamızı beklersiniz? 

O sıralarda biz 16 sene dirsek çürütüyoruz. Çünkü, bir iş bulmak ve ekmek parası kazanmak istiyoruz. Yeni mezun olan birinden, deneyimli olmasını nasıl beklersiniz? Tabi ki, bunda okulların da hatası var! Kardeşim, meslek lisesi veya üniversite; adam mezun olduktan sonra, hemen onu işe yerleştirmeleri lazım! Ülkede işsizlik var, bunu bilmeleri lazım! 

Maalesef, okullar sadece mezun etmekle ilgileniyor! Ama, bu işten para kazanacaksak, biz bu meslekle ilgili okuduysak, neden okuduğumuz mesleği yapamıyoruz? Siz liseyi ve üniversiteyi bitirmenin kolay olduğunu mu sandınız? Bak ben açıktan devam ediyorum hâlâ! İşletme sahiplerine ellerini vicdanlarına koymalarına davet ediyorum! 

Bu iş bulabilmek için, İŞKUR'a da başvurdum! Hatta meslek edindirme kurslarına gittim (istihdam garantili), belgem de var! Ama, İŞKUR'da bana bir iş bulabilmiş değil! Madem bana iş bulamıyorsunuz, o zaman bana iş bulana kadar maaş verin! Bu konuyu danışmanım Yalçın Kaya'ya anlatmaya kalktım, adam hiç dinlemeden birkaç kağıt önüme attı, git bunlarla görüş dedi. Adamları arıyorum, "Biz eleman aldık!" diyorlar! Yahu, bir insan bu kadar salak yerine konur mu ya! İşsizim ar-kadaşım! Bu ülkede birçok kişi de benim gibi işsiz! 

Eğer bir iş bulamazsak, suça yönelmekten korkuyoruz. Çünkü insan ekmeği için, her türlü yola baş-vurur. Yaşamak için benim paraya ihtiyacım varsa, iş bulamadığım takdirde bu parayı suça başvura-rak temin ederim. Ama bunda esas suçlu ben değil, deneyim deneyim diye başımızın etini yiyen, bu yeni mezun ve deneyimsiz kişilere fırsat vermeyen firmalardır. 

Çok açık söylüyorum! En kısa zamanda bu işsizliğime çare bulmazsanız, suça başvurabiliriz! 

 
Toplam blog
: 16
: 1964
Kayıt tarihi
: 02.11.15
 
 

27 Eylül 1992/Eminönü-İstanbul doğumluyum. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İşletme 4. ..