Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '15

 
Kategori
Deneme
 

İstanbul'a ait biraz karışık

 Tanıdığım bir şehirdeyim, tanımadığım milyonlarca insan etrfımda… Kim bu etrafımdaki insanlar? Düşünceleri, bakışları; göz bebeklerinden bile bu kadar uzak insanların, sözlerine güvenmek imkansız. Aklımdan bir şiir geçiyordu az önce, gülümsedim kendi kendime. Dedim ki, şair çıkıp gelse tekrar, düşünmek için gözlerini kapatabilecek kadar güvende hisseder miydi acaba??

Galata köprüsünde yürürken durdum bi an; bir yanımda arabalar son sürat, diğer yanımda boğaz durgun, berrak. İnanması zor ama söylediklerine göre onun da içindeki akıntıları karmakarışıkmış, tıpkı bildiğimiz İstanbul gibi. Sanki bu akıntıların karaya vuran şavkı, tüm gün bizi oradan oraya savuran o aksak ritimli şarkı. Boğazdaki şaşkın palamut sürüleri gibi E-5’e köle olmuş insan güruhu. Aşağısı karışık yukarısı karışık… Bir tek suyun üstü sakin, üzerinde şehrin ışıkları dansta…

Bu şehirde, kalabalıklarca insan geçer her gün bir kıtadan başka bir kıtaya. Üstünde keyfini çıkartamayacakları kadar uzun kaldıkları boğaz, bir mengene gibi dayanılmaz sıkıntılarla, uzatır da uzatır zamanı. Boğazın büyüsünü, sadece bir misafir geldiğinde övünmek için anlattıklarında yaşar buradakiler. Geri kalan İstanbul ise televizyondan görünenler….

Tanıdığım bir şehirdeyim, tanımadığım kendimle birlikte. Yıllarımın geçtiği İstiklal’de yürüyorum, çiseliyen yağmur ile derin bir sohbette. O dertli; kalabalıktan, ben dertli; yalnızlıktan, o dertli; yalnızlıktan, ben dertli; kalabalıktan. Anlıyoruz birbirimizi frekanslarımız tutmasa da. Muhabbet son derece hicaz makamında…

Karaköy’e iniyorum yürüyerek; yılların eskitemediği ruhu, yılların eskittiği binalarda arıyorum. Arada sırada, evlerin arasından kendini gösteren deniz beni kendine çağırıyor gibi ilerliyorum sokaklarda. Yokuşu iniyor olmanın rahatlığı, en güzel yanı; taksim-karaköy yolculuğunun.

Cami yanında bir parkta göz göze kalıyoruz İstanbul’la; bir kere daha aşık oluyorum, biraz sonra unutmak üzere. Ben ona hayran, o benden habersiz. Dalıp gidiyorum karşı sahilin güzelliğine…

 
Toplam blog
: 6
: 247
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

Mühendis olmak zorunda olmadığı zamanlarda aylak olarak dolaşmaktan keyif alan kendi halinde bir ..