Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '08

 
Kategori
Mizah
 

İstanbul'a başkandan önce meteorolog gerek!

Dün haberleri dinlediğimde yüzyılın, hatta binyılın felâketinin yaklaştığı, bir ihtimal kıyamet bile kopabileceği intibaı edindim...

Sabah 05.00’ten itibaren Sibirya’dan istikametinden gelip Karadeniz’de mola veren ve gelmişken buralara tarumar edeyim diyen kar fırtınasının ne mene bir şey olduğunu görmek için sabah ezanı okunmadan cama dikildim. Cama vuran her damla yüreğimi ağzıma getirdi. Hatta bir tanesi öyle iriydi ki, kıyametin işareti bu olsa gerek diye geçirdim içimden. Sonradan anladım, iri bir karganın ıkınarak çıkardığı bir şeydi bu.

Beklenen kıyamet için aynı kargadan yaklaşık on milyonunun aynı kırmızı kartlık hareketi yapması gerektiği kanaatine varınca televizyonu açtım, bir de ne göreyim, kıyamet saat 16.00’ya ertelenmiş. Ne bir dakika öncesi ne de bir dakika sonrası. Büyükşehir Belediye Başkanı öyle dedi...

Saat 16.00’da işyerinde kulağım radyoda, gözüm havada. Gelen giden yok. Olasıdır ki, başkanın bir saat geri almayı unuttuğu saatinin keleğine geldiğini düşünerek erkenden yola çıktım. Bütün İstanbul en az benim kadar, hatta bazıları biraz daha uyanıktı. Herkes aynı anda yollara dökülünce normalde kırk dakikada aldığım yolu iki saatte kat ederek evime ulaştım. Kulağım radyoda. Başkan açıklama yapıyor: Kıyamet saat 23.00’te başlayacak.

Charter seferi mübarek!
Ah be başkan! Şunu on dakika önce söylesen de, işi gücü yarıda bırakıp erkenden kepenk indirmesek!

Gece saat 23.00... Televizyonda, İstanbul’da kar fırtınası başladı, dedi. Camdan baktım, tek bir kar tanesi görsem, hah, fırtına bu diye alıp buzluğa atacak, yıllar sonra torunlara göstereceğim, ama lânet olsun yanlışlıkla kuş tüyü bile uçuşmuyor. Spikerin bahsettiği İstanbul mu farklı bir yerde, ben mi İstanbul sanarak Antalya’da oturuyorum, anlayabilmiş değilim...

Sabah kalktığımda yerde hafif bir beyazlık ilişti gözüme. Neme lazım diye dedemden kalan altlı üstlü uzun tumanı giydim, çizmelerimi ayağıma geçirdim, yola çıktım. Ortada kara benzer bir şeyler var elbette, ama başkanın sakınmamızı söylediği buysa, Allah beterinden saklasın!!!

Şu anda güneş açtı. Belki de kar topluyordur. Ama dedemin tumanı yaktı beni, ter içindeyim...

Ah be başkan! Bari tuman giyecek kadar işi abartmayın deseydin!...

 
Toplam blog
: 173
: 2173
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

1958 Trabzon doğumlu. Darüşşafaka Lisesi ve M.Ü. Siyasal Bilimler Fakültesi mezunu. Yazdığı kitapla..