Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '10

 
Kategori
Gönüllülük
 

İstanbul'da Deprem Olacak

İstanbul'da Deprem Olacak
 

Deprem Etkinliği Haritası


İlköğretim okullarında gönüllü olarak Afet Bilinci Eğitimi veriyorum. Çocuklara, öğretmenlere bu konuda yapılması gerekenler konusunda bilgiler veriyorum, bilinçlendirmeye çalışıyorum. Ama o kadar üzücü ki! Söylediklerimin sadece küçükler tarafından dinlenip, öğretmenler ve veliler tarafından kulak arkası edilmesi…

Gerçek bu; İstanbul’da ve ülkemizin pek çok şehrinde deprem olacak. Bunun sadece zamanını bilmiyoruz. Fayların nerelerden geçtiği, olacak olan depremin şiddeti benim bilmediklerim arasında… Bu bilim adamlarının/ kadınlarının işi… Benim bildiğim depremin olacağı… Bunu Türkiye deprem haritasına bakan her eğitimsiz kişi de görebilir. Nice depremler olmuş. Niceleri de olacak!

Bizler alabileceğimiz küçük önlemlerle bu olacak olan depremin kendimize, sevdiklerimize, malımıza zarar vermemesini sağlayabiliriz.

Deprem doğal bir olay, bu kabul, ama insanların bu konudaki duyarsızlıklarını kabul edemiyorum… Bu konuda konuşan iki bilim adamı görünce saatlerimizi harcayıp dinliyoruz. Ama evdeki dolaplarımızı 10 dakika ayırıp duvara sabitlemiyoruz. Bunu anlayamıyorum… Evlerde, okullarda hala o kadar çok sabitlenmemiş dolap var ki… Pencere önünde yataklar… Yangın söndürme cihazı olmayan evler… Sabitlenmemiş lambalar… Ben sadece konuşuyorum. Anlatıyorum. Boğazım kuruyor. Yoruluyorum. Geri dönüyorum. Sabitlenen dolaplar bile geri sökülmüş. Neden? Altını temizlemek için! Odanın şeklini değiştirmek için! Diyorlar ki bak hazırladık deprem çantamızı, deprem olmadı biz de içindekileri açtık kullandık! Yapmayın, bu gerçeği kabul edin, bununla yaşayın, önleminizi alın!

Dün ölmedik diye bu gün emniyet kemersiz çıkmıyoruz trafiğe….

Çocuklarla beraberim emin olunuz onlar ölmek istemiyor. Kendinizi düşünmüyorsanız onların sesini dinleyin lütfen…

 
Toplam blog
: 11
: 611
Kayıt tarihi
: 25.12.09
 
 

Hacettepe İktisat mezunuyum. Doğma büyüme Ankara' lı sonradan İstanbul'luyum. Profesyonel şirketlerd..