Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İstanbul'da taksi çağrı merkezi

İstanbul'da taksi çağrı merkezi
 

Taksi CALL CENTER / ÇAĞRI MERKEZİ


Türkiye'ye temelli döndüğüm 1995 yılından beri her bindiğim taksinin şoförü ile bu konuyu konuşmaya çalıştım. Belki birisinin kafası yatar da patronuna bildirir diye. Ama 13 yıldır bir ses çıkmamıştı.

Taksi Çağrı Merkeziydi benim anlatıp, Almanya'dan örnek verdiğim. Münih'te 3 tane değişik firmanın çağrı merkezi vardı. Telefon numaraları da kolayca akılda kalabilecek şekilde. Mesela birinin numarası şöyleydi: 444 444
Unutur musunuz bu numarayı? Münih'in hangi semtinde olursanız olun, en kıyısında köşesinde, şehre en uzak mesafede, fark etmez. İlle de ana caddeye çıkacağım, taksi durağı arayacağım diye uğraşmıyorsunuz. Yeter ki bu merkezi arayın ve bulunduğunuz yeri tarif edebilin. Çağrı merkezi kendisine bağlı olarak çalışan taksilere telsizden anons geçerek adresi veriyor. O adrese en yakın taksi de, "Ben yakınlardayım, gidiyorum." diye bildiriyor. Çoğu kez birkaç dakikada taksi yanınızda.

Türkiye'deki gibi şirketlerin taksi durakları yok. Belediyelerin taksi durakları var. 3-5-7 taksinin park edip müşteri bekleyeceği taksi durakları. Duraklarda telefon da var. Her taksi istediği durakta park edip müşteri bekleyebilir. Yeter ki o anda durakta yer olsun. Bunun için de ücret ödemez taksi sürücüleri. Bu bir belediye hizmetidir.

Bugünkü HÜRRİYET GAZETESİ'nde okudum; İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul’daki 18 bin taksinin duraklarını yeniden düzenleme kararı almış. Ne yapacak acaba? Almanya'daki gibi faydalı mı olacak, yoksa yine oryantallikten kurtulamayacak mı? Çayların demlendiği, fosur fosur sigaraların içildiği kulübeler kalkacak mı?

İstanbul’daki İşyeri niteliği taşıyacak olan taksi durakları ve park yerlerinin kiralanması, işletilmesi, işlettirilmesi ve ruhsatlandırılması işlemini Büyükşehir Belediyesi yapacakmış. Yeni sistemi, belediyenin iştiraklerinden biri yönetecekmiş.

İstanbul geneline hizmet veren bir call center (çağrı merkezi) kurularak, taksiler kentin her yerinden tek bir numarayla çağırılabilecekmiş. Tamam işte Almanya'dakinin aynısı. Yalnız oradaki şehirlerde sadece 1 TAKSİ ÇAĞRI MERKEZİ değil 2-3 tane var. Rekabet olunca daha iyi hizmet veriyorlar. Taksi şoförü ile olabilecek herhangi bir problem de çağrı merkezine bildirilebiliyor.

İstanbul'da taksi durağı sayısı da 2 binden 5 bine çıkarılacakmış. Trafikte 9 bin taksinin boş gezindiğini belirten İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Semih Kaçanoğlu, bu sayede İstanbul trafiğinin yüzde 45 civarında azalacağını söylemiş.

Çok geç kalmış, ama "zararın neresinden dönülse kârdır." diye teselli bulabileceğimiz bir uygulama. İnşallah kısa zamanda başlar da İstanbul trafiği de rahatlar, taksi müşterileri de, taksi şoförleri de.

Bu uygulamanın çok kısa zamanda İzmir başta olmak üzere diğer şehirlerimizde de devreye girmesi dileğiyle.

Herkese saygı ve sevgiler.

Mustafa Mumcu, 19 Ocak 2008 / 07:45

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..