Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '10

 
Kategori
Sınavlar
 

İstanbul Ticaret Üniversitesi'nde Toefl Sınavı

İstanbul Ticaret Üniversitesi'nde Toefl Sınavı
 

ETS TOEFL


Şu Toefl'a Nerede Girilir?

Uzun bir çalışma maratonu ardından dün (13.02.2010) Toefl'a girerek son aşamayı da tamamladım. Artık bundan sonra sonuçları bekleyip görmek kaldı. 15 gün sonra internetten açıklanması bekleniyor.

Kendi yaptığım araştırmalar sonucunda İstanbul Ticaret Üniversitesi'nde sınava kaydolmaya karar verdim. Size de burada yardımcı olması için edindiğim tecrübelerimi ve gözlemlerimi aktaracağım.

Ne zaman sınav merkezine gelmeliyim? Öncelikle sınav başlamadan yaklaşık 45 dk. öncesinden hazır bulundum, size de önerim yarım saat kala en geç orada olmanız. Çünkü yapılması gereken ön işlemler var. Ama erken gelemezseniz de çok dert etmeyin çünkü sınav saatine kadar gelirseniz tüm işlemleri yine yapıp içeri alınırsınız. İçeri girdiğinizde sınavınız başlar.

Esas önemli konu sınav merkezinin sınıfları nasıldı? Ben tek bir yer görmüş olmakla beraber diğer arkadaşlarımın sınava girdiği yerlerin nasıl olduğunu duyduğum için bir kıyaslama yapabilirim. Öncelikle herkes duvarlarla ayrılmış kendine özgü alanda sınava girmektedir. Ancak sınıf çok büyük değil ve yaklaşık 40 kişi vardı. Bilgisayar, klavye ve faresi sorunsuzdu. Kulaklıklar ses yalıtımı konusunda fena değildi ancak yine de dışarıdan ses az da olsa gelebiliyor. Ben pek rahatsız olmadım. 1-2 saat sonra havasız kalma durumu oldu ama klimayı çalıştırdılar ve böylece o sorun da giderilmiş oldu. 10 dk. lık arada çıkıp tuvalet ve su ihtiyacınızı giderdikten sonra isterseniz haliç manzarasıyla kafanızı dinlendirebilirsiniz. Gerçekten çok rahatlatıcıydı.Daha sonra sınavı tamamlayıp çıktım.

Nasıl gelebilirim? Araçla gelecek olanlara bilgi verecek olursam eğer, hemen yanda İspark'ın otoparkı var 5 saati 9 lira tutuyor. Toplu taşıma ile gelmek de çok rahat. Tramvay, otobüs gibi seçenekler mevcut zaten.

Neleri sınavda yanınıza alamazsınız? İçeriye hiçbir metal eşya alınmıyor. Bunun için bir dolaba eşyalarınızı koyup anahtarını alıyorsunuz. Kalemi bile kendi verdikleri kalem dışında kabul etmiyorlar. İçecek, yiyecek ve çanta sokmak da yasak.

Bir diğer çok önemli konu ise yanınızda getirmeniz gerekenler neler? Bu konuda ben çok panik yaşadım ama siz rahat olun T.C. kimliğiniz ile rahatça girebilirsiniz. Başka hiçbir şeye ihtiyacınız yok. Aman dikkat edin sürücü belgesi (ehliyet) kabul olmuyor. Çünkü doğum tarihi açıkça ay gün yıl olarak yazılmış olması gerekiyormuş. Bir arkadaş orada sıkıntılıydı bu konuda. Yanında kimlik olarak ehliyet getirdiği için, aman dikkat edin. İmzalı bir kimlik olması gerekiyor gibi şeyler yazılı ets'nin sayfasında ama dert etmeyin. En azından Türkiye'de benim değişik yerlerde giren tüm arkadaşlarım imza taşımayan kimliklerle girebildi sınava. Ayrıca ehliyette imza var ama kabul olmuyor. Onun dışında yabancılar pasaportları ile sınava girebilirler.

İstanbul Ticaret Üniversitesi nerede ve görevliler nasıl ? Eminönü'nde iki galata köprüsün arasında Haliç'in hemen kıyısında bulunuyor. İşlemleri yapan kişiler gayet güler yüzlü ve yardımcı olmaya çalışıyorlar. Birisi yabancı diğeri Türk ama ikisi de bu konuda iyiler.

Eksik yanları nelerdi? Ben klima çalıştırılana kadar oldukça havasız kaldım. Çünkü epey yoğun bir sınıftı. Kulaklıklar bazen ses yalıtımı konusunda yetersiz kalabiliyordu. Ancak daha iyisi var mı bilemiyorum.

Sonuç olarak Toefl sınavına kayıt olurken ben İstanbul Ticaret Üniversitesi'ni tercih ettiğim için memnun kaldım. Umarım size de faydalı olabilecek bilgiler aktarmışımdır.

Herkese sorunsuz bir sınav ortamı dilerim.

 
Toplam blog
: 11
: 1056
Kayıt tarihi
: 12.10.08
 
 

17 kasım 1985 doğumluyum. Liseyi İstanbul (erkek) Lisesi ' nde okudum. Şu an halen İstanbul Tekni..