Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '09

 
Kategori
Teknoloji
 

İşte bu bizim işletim sistemimiz!

İşte bu bizim işletim sistemimiz!
 

pardus


Merhaba,

içinde yaşadaığımız çağda, hayatın vazgeçilmez unsurlarından olan bilgisayarları ampül yığını olmaktan kurtaran ve onlara hayat veren işletim sistemleri de en az bu donanımlar kadar önemli. Belleğimizde yer eden ve işletim sistemi denildi mi aklımıza ilk gelen, Microsoft'un sahibi olduğu Windows işletim sistemi sadece ülkemizde değil dünyadaki birçok bilgisayarda kullanılıyor.

İşte tam bu noktada önemli bir konu açığa çıkıyor. Kocaman bir ülkeyiz, çok sayıda kamu kurumumuz var, her birinde önemli veriler, bilgiler saklanıyor, işleniyor. Acaba kamu kurumlarınadki bilgi sistemlerinde bel kemiği konumunda olan bilgisayarlarda, sunucu makinelerde, kodları başka bir ülke tarafından yazılan ve ne yazıldığını bilmediğimiz, nasıl yazıldığını bilmediğimiz, veriyi nasıl işlediğinden haberimiz bile olmayan işletim sistemlerinin olması ne kadar doğru.

Cevap: Hiç doğru değil. Kamu kurumlarımızda, devlet içerisinde bulunan bilgisayarlarda milyonlarca göz tarafından kontrol edilen, tamamen kendi ihtiyaçlarımıza göre özelleştirebileceğimiz açık kaynak işletim sistemlerinin kullanılması doğru olandır. Kendi verilerimizi, hassas bilgilerimizi ise bir şirketi olan işletim sistemlerine açmak "aklı selim" bir strateji değildir.

Gelişmiş pek çok ülke artık kamu kurumlarında kullanılan bilgisayarlar için açık kaynak işletim sistemleri kullanıyor. Kendi işletim sistemlerini oluşturuyor. Artık bizim de böyle bir yol içerisine girmemiz gerekiyor demeyeceğim, çünkü zaten yapıyoruz...!

Tübitak- UEKAE tarafından geliştirilen açık kaynak işletim sistemimiz PARDUS'u denemenizi, kullanmanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Makinenize çok kolay ve hızlı kurulan, tamamen Türkçe olan, güncellemelerini kolaylıkla yapabildiğiniz ve "bizim olan" işleteim sistemimiz Pardus gerçekten çok güzel.

Artık kamudaki bilgisayarlarda, kamu personelimize verdiğimiz bilgisayarlarda Pardus işletim sisteminin kullanılmaması için hiç bir neden yok, kullanılması için çok neden var. Bununla ilgili de zaten güzel çalışmalar başlatılmış durumda. Oldukça faydalı eğitim programları düzenleniyor ve bu iş bir plana programa bağlanıyor.


Milli işletim sistemimiz ile ilgili bilgileri aşağıdaki linkten bulabilrsiniz.
Haydi kolay gelsin :)

http://www.pardus.org.tr/

 
Toplam blog
: 142
: 1570
Kayıt tarihi
: 17.03.09
 
 

İnternet ve bilişim teknolojileri konularına ilgi duyan, yenilikleri takip eden ve bu yenilikleri pa..