Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '06

 
Kategori
Gezi Rehberleri
 

İsveç gezi notları

İsveç gezi notları
 

İsveç'e Vimmerby kasabasına eşim görevli olarak gidiyordu, ben de ona eşlik etmek ve İsveç' i görmek için turist olarak vize aldım. Vize almak zor olmadı çünkü geçerli bir sebebimiz vardı. Öncelikle Ankara-İstanbul-Stockholm-linkoping-vimmerby yaklaşık olarak 1–3, 5–2–1 saat aralardaki beklemeler de ilave edilince çekilir gibi bir yol değil. Kendi acımdan çekilmez, ama esim acısından iyi ki yanındaydım diyebiliyorum. Semineri vimmerby kasabasında yapmışlar çünkü Astrid Lingren orada yasamış ve evi orada müze olarak turist çekiyormuş. Ayrıca yaz sezonunda epey turist çekiyormuş. " uzun çoraplı pipi " ismiyle de ülkemizde çizgi filmi oynamış. Yazar, neredeyse tüm dünya dillerine çevrilmiş birçok hikâye kitabi var. Vimmerby, Doğal güzellikleri, beyaz geceleri ve festivalleriyle yazın güzel olabilir ama kisin bos sokaklarıyla hiç çekilmiyor.

Neyse biraz İsveç ten bahsedeyim, İsveç birçok adadan oluşmuş büyük bir yüz ölçümüne sahip doğal güzelliği olan Norveç ve Finlandiya arasında tipik bir Baltık ülkesi ve AB üyesi. Nüfusu az. Özellikle çok yaslılar göze çarpıyor, bir de pazar günü kilisede dikkatimizi çekti, gençler bilinçli olarak çocuk sayını arttırmaya çalışıyorlar. 20–30 yasları arasında birçok genç çift yanlarına 2 ser bebek/çocuk. Bir de söylemeden geçemeyeceğim, hamileyken bir tek karınlarına yastık koymuşsun gibi arkadan görseniz genç kız dersiniz. Gittiğimiz kasaba-aslında İsveç'in çoğu yeri- çiftçilikle uğraşıyor modern makineler ile ve birbirinden uzak ağaçtan evleriyle dikkat çekici.Bir de Moose (büyük boynuzlu geyik) meşhurmuş. Maskotları, dikkat geyik çıkabilir işaretleri var ancak bisiklet kiralayarak ormanlık arazilere epey girmeme rağmen hiç göremedim. http://photos1.blogger.com/blogger/2834/3733/1600/DSCN0181.1.jpg

Ben bir gün otobüsle yakin şehir olan Vastervik'e gittim, şansıma festivaller vardı ve epey eğlendim. Denizci şehri ve çiftçiliği de destekleniyor. Neyse Vastervik motokros ve hokey takimi ile meşhurmuş bu arada. motokros'cular da ucuz diye hokey kıyafetlerini tercih ediyorlarmış koruma bakımından. ben de aldım hemen tabiki bir tane 450 krona. Para birimleri kron euronun yaklaşık onda biri değerinde, kronları 5 e bolünce yaklaşık ytl bulunuyor bir başka deyişle. http://photos1.blogger.com/blogger/2834/3733/1600/DSCN0323.1.jpg

Stockholm büyük şehir ve epey turist göze çarpıyor bu mevsimde bile biz hafta sonu merkezde otellerde yer bulamadık. Klasik bakımlı tarihi binaları var. Eski şehir denilen kısım epey canlı. Her tarafta köprülerle ada ve yarımadalar birbirine bağlanmış ve çok güzel görünüyor. Kızları ise, klasik kuzey güzelleri, beyaz ten, uzun boy, renkli göz, soğuk ifade... http://www.stockholmtown.com/mediafiles/filmer/flygfoto/stockholmeng.html

İsveç pahalı ve zengin bir ülke ve balıkları çok güzel. Genel olarak fena değil yazın giderseniz ve ucuza uçak bileti bulursanız gidilebilir. Doğası güzel ama ancak araba/motosiklet ile çoğu yerine ulaşım kolay ve ucuz olabilir. Tren altyapısı gelişmiş ama çok zaman alır ve pahalı. Kızları için gidilir mi, orası size kalmış? Ama ben Türkiye ye geri döndüğümde oh be dünya varmış dedim. ozgur demir(ekim06)

 
Toplam blog
: 6
: 2003
Kayıt tarihi
: 06.11.06
 
 

Burada çeşitli başlıklarda ilgi alanlarımı ve bu alanlardaki düşüncelerimi paylaşmayı amaçlıyorum.....