Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Iyi ki Genelkurmay var!

Iyi ki Genelkurmay var!
 

Asagida okuyacaginiz satirlari yazarken de yayina verirken de cok düsündüm. Hatta az evvel, dünden beri onay bekleyen bu yaziyi sildim ve suanda yaptigim aciklamayla tekrar onaya sunuyorum. Kendimi bir hayli sorguladim. Bu yazinin yazilmasinin sebebi, memleketin bugün itibariyle icerisinde bulundugu durumu, laiklige, demokrasiye, cagdas Türkiyeye en samimi duygulariyla inanmis, yani kisaca Mustafa Kemal Atatürk`ün bizlere biraktigi Cumhuriyetin mesrulugundan bir an bile süphe duymamis, söz de degil öz de cumhuriyetci, arkadaslarim ve büyüklerimle yaptigimiz konusmalardan kaynaklanmaktadir. Bakiniz laikligin zedelenmesi halinde, Cumhuriyetin demokratik yapisinin sarsilmasi halinde, anayasal degisikliklerde dinin ve devlet yönetiminin bir birine karistirilmasina tesebbüs edilmesi halinde, yapilmasi gereken soruldugu zaman, alinan yanit: Olmaz öyle sey, Genelkurmayimiz var! Yani?...
Türkiye bu " son sigortanin devreye girmesiyle birlikte defalarca kan aglamistir. Türkiye böyle bir olasiligi bir daha düsünmemeli bile, o kara günleri artik geride biraktik derken, sivil yönetimin acizliginden dolayi askere teslim etmeyelim yönetimi. Bakiniz böyle bir olsalik Türkiye Cumhuriyetini en az 50 sene geriye sürükler.

***


Uzun süren ve tam bir kaos yaratan firtinali bir Cumhurbaskanligi seciminden sonra sular yavas-yavas duruluyor. Orada, arkada tanklar bekliyor. Felaket tellallari sotaya yatmis firsat kolluyor. Bu nasil durulmaksa?

Yok Büyükanit Pasa Cumhurbaskani`na selam vermemis, yok davetiyeler essiz olmak sartiyla gönderilmis, yok asker Cumhurbaskani demis "m" harfini kasitli olarak söylememis, sonradan da asker " m " harfini Cumhurbaskan`i kelimesinin arkasina eklemis. Ben de dahil olmak üzere, nelerle ugrasiyoruz Allah askina? Kac kere benim de aklimdan gecti. Iyi ki asker var diye. Bizim memleketimizde de diger ülkeler de oldugu gibi asker sart. Mesela Avrupa ülkelerinin askerlerinin varligi, memleketini distan gelebilecek tehditlerden korumak icin önemli, bizde de öyle. Büyük bir felaket olur, itfaiye, polis yetisemez asker yetisir, bizde de öyle. Vatandas`i terör den korumak icin önemli. Aslanlar gibi ülkesinin menfaatleri icin vardir asker. Bizde de öyle. Yani iyi ki asker orada. Bu bütün dünya icin gecerlidir. Ama Allah askina hangi cagdas ülke de asker, demokratik bir secim sonrasi, secilen siyasi partinin karsitlari tarafindan garantör olarak kabul edilmektedir? Darbe, cunta , ihtilal...? Bu demokrasi elbisesi bize 4 numara büyük geliyor anlamina gelmez mi? Halk özgür iradesiyle secmis, onlari istemis, onlar da devletin en yüksek mevkii olan Cumhurbaskani`ni secmisler, eeee kacimizin aklindan gecti: "Iyi ki Genelkurmay var". Soruyorum bunu aklindan gecirenlere: Laikligin en önemli ilkelerinden biri demokrasi degil midir? Halkin özgür iradesiyle secilmis bir yönetim icin " iyi ki asker var " tesellisini kafamizdan gecirirken inandigimiz, savundugumuz cagdas, laik bir toplum olmanin, en önemli ilkelerinden birine ihanet etmis olmuyormuyuz? Biz alternatifsiz siyasetimize alternatif bulup vatandas`a secim sandigina giderken, secme sansi taniyalim, cabalarimizi bunun icin harcayalim, felaket tellalligini birakip, cözüm üretelim. Asil simdi calisma zamani.
Yeterince pasif kaldik, öyle üc bes tane Cumhuriyet miting`i düzenleyerek sahip cikilmiyormus iste Cumhuriyete.
Bunu anladiysak eger, basimizi kuma gömmektense, dimdik ayaga kalkip: "Biz buradayiz ve surdan suraya gitmiyoruz!" demenin zamani. Ama lütfen bunu askerle yapmayalim. Bunu calisarak, iyi bir muhalefet yaparak kisaca siyasetin bize tanidigi imkanlar cercevesinde becerebilmeliyiz.

Gecenlerde amcama sordum, kime oy verdin diye? MHP dedi. Ben de ona, peki begendin mi yaptigini diye sordum? Ne dedi biliyor musunuz? Kime oy verecektik, adam mi kaldi piyasa da? Ben de simdi size soruyorum: AKP`nin karsisina secenek olarak kiminle ciktik? Gercek anlamda merkez de hangi siyasetcimiz, hangi siyasi partimiz, rekabet edecekti bunlarla? Biz ve bizim gibi düsünenler: Onlari icimize sindirsekte sindiremesekte onlar simdi hak ettikleri yerdeler. Demokrasinin geregini yapalim ve vatandasin özgür iradesiyle onlari oradan indirelim. Simdi bu is icin tam bir dönem vaktimiz var. Bu sansimizi iyi degerlendirip, bugün icinde bulundugumuz cikmaz dan ders alalim. Lütfen demokrasiyi askere teslim etmeyi düsünmeyelim, cünkü o zaman o demokrasi dayatilmis bir demokrasi oldugu icin özelligini yitiriyor. Laiklik, cagdaslik Türkiyeye agir geldi. 84 sene sonra iflas etti demek durumunda kalmayalim, Türk siyasetinin acizliginin faturasini yeniden tanklari sokaklara dökerek, vatandasdan cikarilmasini aklimizdan bile gecirmiyelim. ( derken bile aklimizdan geciyor degil mi?)

 
Toplam blog
: 121
: 1814
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Almanya'da doğdum. Haylaz bir öğrenciydim. 16 yaşımdan beri ticaretle ilgileniyorum. Şu anda büyük b..