Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '17

 
Kategori
Siyaset
 

İyi Parti(İP) ve CHP'nin İdeolojilerinden Biri, Neden "Avrupacılık" Değil de Pro-Avrupacılık(!?)

İyi Parti(İP) ve CHP'nin İdeolojilerinden Biri, Neden "Avrupacılık" Değil de Pro-Avrupacılık(!?)
 

Bu iki Genel Başkan'ın, 2019 seçimleri için, "ittifak" arayışlarını da konu etmek gerekir.


 

"AVRUPACILIK'I (AVRUPACILIĞI) ANLADIK DA; "PRO-AVRUPALICILIK" DA NEYİN NESİ(!?)

Türkçe sözlükleri ve ansiklopedileri taradım; ama, bu konuda doyurucu ve içime sinen bir şey bulamadım... Sonra, İngilizce-Türkçe bir sözlükte baktım ve düşündüğün bir yanıt buldum...

"Pro" sözcüğünün anlamına baktım; iki anlamı varmış.

- Birinci anlamı: " ön-ek"( genelde sporda) olarak kullanılırmış. Örnek bir cümle ile açıklanmış: "He played amateur tennis and then turned pro"... Çevirisi: Amatör tenis oynadı ve sonra pro(yani profesyonel) oldu... Yani, bir durumdan daha ileri bir duruma geçiş var; "Pro" ekinin anlamında...

- İkinci anlamı: "ön-ek", yanlısı, destekleyen, taraftarı, lehinde... Örnek: Pro-democracy: Demokrasi yanlısı... Pro-goverment; hükümet yanlısı...

Ben, "pro" ile başlayan terimlerin ya da sözcüklerin, daha çok birinci anlamına göre dilimize çevrilmesini daha doğru buluyorum.

Yani, "yanlısı, destekleyen, taraftarı, lehinde" gibi anlamların, "pro" ön-ekinin  tam anlamını karşılamadığını düşünüyorum.

İngilizce bir örnek vereyim: "Pro-black is not anti-white"... Bildiğim İngilizce kadar tercüme edeyim: "pro-kara, beyaz karşıtı değildir"...

Şunu demek istiyorum: Tüm renklerin kendine özü tonları vardır. Kara ya da siyahın da... "çok kara, biraz da az kara" gibi... İşte, bu cümlede "pro" ön-eki, "kara" rengine bu anlamı vermektedir... "Kara" rengin tam karşıtı "beyazdır"...Eğer, "kara" renk, "tam kara" olsa, önüne "pro" ön ekini koymaya ne gerek olur ki?

Bu nedenle ben, "pro" ön ekinin, "bir aşamayı, bir dereceyi" ifade ettiğini düşünüyorum...

*

Şimdi gelelim sadede...

BU AÇIKLAMAYI NEDEN YAPTIM...

İnternette dolaşırken, daha doğrusu Meral Akşener'in kurduğu yeni partisi "İyi Parti"(İP) hakkında bilgi toplarken, partini "siyasi kimliği" sayfası çıktı karşıma. Okudum. Şunlar yazıyordu:

- İP (İYİ PARTİ)...

İdeolojileri:  Muhafazakarlık, Atatürkçülük, Türk Milliyetçiliği, Pro-Avrupacılık 

Politik duruşu: Merkezcilik...

*

Sonra diğer partilerin "siyasi kimliklerine" baktım. İyi Parti ile aynı "ideolojiyi" kimliğine yazan ikinci partinin CHP olduğunu gördüm... Diğer, partilerin kimliklerine de baktım. MHP, HDP ve AKP' bu ideolojiyi, siyasi kimliklerine  geçirmemişler.

- CHP...

İdeolojileri: Sekülerizm, Atatürkçülük, Sosyal Demokrasi, Cumhuriyetçilik, Sosyal liberalizm, Pro-Avrupacılık

Politik duruşu: Merkez Sol (Ortanın Solu)

*

NEDEN YALNIZCA "AVRUPACILIK" DEĞİL DE "PRO-AVRUPALICILIK"?

Bu "terimi", ideolojileri arasına koyan bu iki parti neler düşündü acaba?... Ne anlatmak istiyorlar?... Bana göre, "tam anlamıyla" Avrupacı olmadıklarını mı?... Ya da, henüz, AB'ye  girmediğimiz ya da bizi aralarına almadıkları için mi?... Eğer, benim düşündüğüm gibi, düşünüyorlarsa doğrudur...

Yukarıda verdiğim, "Pro-black is not anti white", örneğini, "Pro- Avrupacılık" örneğine uygulayalım... "Pro- Avrupacılık, Avrupacılığa karşı değildir"...

*

PRO-AVRUPACILIK İÇİN ŞÖYLE BİR TANIM DOĞRU OLABİLİR Mİ?

Bir kişi, bir parti ya da bir kuruluşun Avrupa Birliği'nden yola çıkarak ortaya attığı Avrupa ile bütünleşme fikridir.

Pro-Avrupacılar, özellikle Avrupa Birliği'nin ve politikalarını güncel ve gelecek dönemleri bağlamında ileri entegrasyonunu savunurlar(x).

Bu açıklama kabul görürse iş tamamdır...

 

cdenizkent

 

--------------------- :

(x) Bu tanımı internetten buldum... "Google" penceresini açın ve "pro-Avrupacılık" yazın, karşınıza çıkar.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..