Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '18

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İyilik Yaptığınızda, Kazalardan, Belalardan Korunursunuz.

İyilik Yaptığınızda, Kazalardan, Belalardan Korunursunuz.
 

Bu sadece benim fikrim değil. Alimlerde aynı sözleri söylerler.

Hazreti Mevlâna demiş ki:
“Ne zaman gökyüzüne bir nefes, bir dua gönderdin de ardınca ona benzer iyilik görmedin?”

Ben yürekten iyilik yapıldığında Rabbim’e dua edildiğinde başımıza gelen felaketlerden korunduğumuza inanırım.

Hani derler ya sadaka vermek iyidir, sadaka verdiğinizde üstünüzdeki kötülükler gider, sevap işlersiniz.

Hani düz mantık, düz mantık diyoruz ya. Belki yanlış bir benzetme, olabilir. Benim içimden geldiği gibi yazmak istiyorum.

Sadaka verdiğinizde sevap. Tamam burasını anladım. Sevap olması için yani sevap yazılması için hanemizin aydınlanması gerekmez mi? Melekler sağ omuzumuza sevaplarımızı yazarken bizi aynı zamanda kötülüklerden korumazlar mı?

Neden sağ omuz diyorum, biliyor musunuz?
Rahmetli annem derdi ki:
“Sağ omuzunuzdaki melekler yaptığınız iyilikleri, güzellikleri, sevaplarınızı defterine not eder, sol taraftaki melek te; işlediğiniz kötülükleri, günahları not eder. Bunlar birikir.”

Ben çocukken, yani çocuk aklımda şöyle düşünürdüm.
“İyiliğin daha fazla olması lazım. Defter dolup taşması gerekli. Kötülük hiç olmasın. Kötülükleri yazan melek, bizim günahlarımızı yazmasın.”

Düz mantık hala bu yaşımda da geçerli.

Dua okumanın inanılmaz faydası var elbette, olmaz mı?
Yer gök dua.
Ayetel kürsü okuyorsanız, ruhunuz şahlanıyor, yüreğiniz aklanıyor.

Birinin bir isteğini yerine getiriyorsunuz, Ohhh Allah’a hamdolsun diyorsunuz.

İyiliğin sadece sizin tarafa yapılmasında mutlu olmak yetmez ki, karşıya yaptığınız iyiliklerde de mutlu olunmalı. Daha ne olsun.

Çocukluğunuza gidin lütfen, eminim ki sizlerin de annesi öyle demiştir. Düşünün iyilik defteri sevaplarla doluyor. Bunu düşünmek ne yapıyor, stres uzaklaşıyor, içimizdeki karalar gidiyor, sanki hafifliyoruz ve dahi sebepli sebepsiz gülümsüyoruz.

Rabbim yüreğimizi şefkatle doldursun, iyilik yapabilme imkanlarını nasip etsin…


Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....