Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İzmir'de bir kitap mabedi:Pan

İzmir'de bir kitap mabedi:Pan
 

Sizede olurmu bilmem ama bazı yerler sizin için öyle özeldir ki sanki sizinmiş gibi düşünür ve orada yapılan her güzel şeyde gururlanırsınız.Benim de İzmir'de böyle hissettiğim tek bir yer oldu.Bir kitabevi...Oraya ilk girişimi dün gibi hatırlıyorum:20'li yaşların başındaydım henüz.Ankara'da büyümüştüm ve Dost benim mabedim gibiydi.Ankara'da üniversite'de okuyordum ve İzmir'e geldiğim kısıtlı zamanlarda'Burada doğru dürüst bir kitapçı bile yok"en çok söylediğim laflardan biriydi İzmir'i yermek için.

Yeğenime bir kitap alacaktım ve Karşıyaka tiyatro sokağında bir kitapçı olduğunu söyledi kardeşim.Sokağa girdiğimde hemen farkettim,beni daha dışarıdan çağırmıştı.Kitapların arasında dolanırken içerideki küçük penceredeki kedi yavrularını gördüm.Beni vuracak ikinci noktasıda buydu.Hemen Serap'ı aradım."Serap burada harika bir kitabevi var ve içinde kedi yavruları var..."Tahta raflar...Kitapların o muhteşem kokusu...İçerideki küçük odadan elinde bir bardak çayla hoş bir adam çıktı ve gülümsedi."Çay...Alırmıydınız?" Teşekkür ettim.O da kasaya doğru ilerledi ve elindeki masanın üzerinden bir kitap alıp okumaya başladı ..Aykut abiyi ilk görüşümdü bu.Bende raftan bir kitap aldım ve yan taraftaki masalardan birinde okumaya başladım.Güzel bir caz melodisi dolduruyordu heryeri.Trt 3 'te bir program açıktı radyoda.Sanırım Jazz dinlemeye de o gün başladım.

Orada kaç saat geçirdiğimi bilmiyorum.Fakat o gün orada hissettiğim rahatlık ve huzu duygusu yıllardır her gittiğimde beni sarmaya devam ediyor.Kendimi ne zaman kötü hissetsem oraya atıyorum ve kitaplar arasında kayboluyorum.

Geçenlerde hummalı bir çalışmayla kitabevini yenilediler.Artık 2 katlı ve yukarıda da rahatlıkla oturup kitap okuyabileceğiniz hatta usuldan sohbet bile edebileceğiniz çok rahat koltuklar var .3. katıda Cafe olacakmış sanırım.

Onlar gelenleri müşterileri gibi değil arkadaşları gibi görüp hep o şekide davranıyorlar.Sizde orada kitabevi sizinmiş gibi düşünüp "şunuda mı getirsek acaba ne dersiniz ?" şeklinde yorumlar yapabiliyorsunuz.Orası Pan Kitabevi.Bu hafta Hürriyet Gazetesinin yayınladığı Türkiye'nin en iyi 10 Kitabevi'nin içine girebilmiş tek İzmirli.Ve bence İzmir'in en huzurlu yeri.Hala gidip Aykut Abi ve diğerleriyle tanışmadıysanız kayıptasınız demektir.

Ekşi Sözlük Pan Kitabevi yorumları:
artık todd mcfarlane nin tasarladığı figürleri de satıyolar.tanesi 30 milyondan ba$lıyo.
(spy, 18.02.2004 14:40 ~ 14:41)

karşıyaka çarşısında, tiyatro sokağında bulunmaktadır.
kitap başta olmak üzere; cd, kaset ve dergi satışı yapılmaktadır. piyasada bulunmayan ilginç fanzinlere buradan ulaşılabilir.
(nicksiiiz, 20.07.2004 21:01)

iskeleden çarşıya girince biraleride sağda tiyatro sokağı diye bilinen sokakta sol taraftadır.
kocaman karşıyaka ilçesinin adamakıllı tek kitapçısıdır. çağdaş/sosyal demokrat/okur yazar karşıyaka halkı sağ olsun bir ikincisine ihtiyaç duymamaktadır.
raflarında zengin bir kitap kapasitesi vardır. süreliyayınlar boldur. hatta kürtçe kaset/cd, kalan müzik yapımları da müzik rafında mevcuttur. sloganı "kitap panzehirdir".
sabit iki elemanı vardır. yıllardır kitap işiyle uğraşırlar. hatta bir tanesi yıllar önce çarşı üstünde ince uzu bir dükkanda hizmet veren ayrıntı kitabevi'nde çalışmıştı. eskidir yani.
istanbul'la eşgüdümlü olarak çalışırlar yani yeni çıkanlar hemen gelir. dağıtımlarla ilişkileri belli ki sağlamdır. yabancı günlük gazeteleri de satarlar. indirim yapmazlar ama taksit yaparlar...
(itaatsiz, 08.10.2004 13:02)

kitaplarin yani sira, bin bir çesit dergiyle de karsiyakanin tek tercih edilesi kitapevidir. çarsidan geçerken, kendinizi içeri atip, öylece kitaplarin arasinda kaybolabileceginiz gibi, dükkanin ortasinda duran masaya oturup, raflardan seçtiginiz kitaplari özgürce karistirabilirsiniz. kimse bisey demez, diyemez. bir de, sigarayi birakmak için sordugunuz bir kitap üzerine ''evet, çok basarili bir kitap. ben de okudum'' diyen ve akabinde ''ne güzel, içmiyorsunuz artik demek?'' sorusuna ''yooo, tekrar basladim'' cevabini yapistiran bir çalisana sahiptir.
(mavikedi, 23.04.2005 16:39)

yüksek raflarinin her bir kitaba dokunma arzusu doguran düzeni, huzurlu sari loslugu, ahsap havasi ile önünden geçerken girmeden edilemeyecek, girdikten sonra çikmaniza bir türlü izin vermeyecek, memlekette benzerine pek rastlamadigim harikulade karsiyaka kitapçisi.
(agnes de cervantes, 23.04.2005 17:19)

izmir'e çok fazla olan kitapçı. herhangi bir eksiğinin olduğu görülmemiştir, istanbul'daki herhangi iyi bir kitabeviyle aşık atar, hatta çoğundan iyidir. clive barkerların eksiksiz olarak bulunabildiğine şahit olduğum tek yerdir. fanzin konusunda da oldukça başarılıdırlar.
(holden caulfield, 07.08.2005 01:00)

kose basi kuafor ve veterinerin oldugu ancak kitabevi bulmanin zor oldugu karsiyaka icin gizli bir hazinedir. ayrica yardimsever, alcakgonullu, bilgili insanlari da barindirir ki tadina doyum olmaz...
(olwido, 09.10.2005 23:14)

türkiye de onlarca kitabevi gezmeme rağmen gördüğüm en veya tek doğru kitap-raf kategorizasyonuna sahip, güzide kitabevi. bilimkurgu ile fantaziyi, sosyoloji ile psikolojiyi, siyasal ile tarihseli, propaganda ile günceli ayırt edebilen "okuyan" sahipleri olan karşıyakanın asıl gururu...
(kelemvor, 09.10.2005 23:20)

1-2 haftadır tadilatta olan izmir'in en iyi kitapçılarından biri.kitabevini 3 katlı yapıyorlar.ancak 3. katı cafe olarak kullanacaklar sanırım.ayrıca karşısına ada kitabevi açılmış ama pan'la kıyaslanması imkansız ozellikle tadilattan cıktıktan sonraki haliyle.
(namazu, 05.09.2006 11:08 ~ 06.09.2006 14:57)

aynı zamanda (bkz: biletix) biletlerinin alınabilecegi bir yerdir.*
(merope, 05.09.2006 11:14 ~ 11:15)

upgrade edilmis hali* tahminlerimden de ustun olmus mabed gibi bir kitabevi.
(pec, 22.09.2006 19:34)

haftada en az 3 kitap aldığım kitabevi.artık kendilerinden bir kıyak yapmalarını bekliyorum.-bekli-yorum...-sadece..
(finsternis, 24.10.2006 12:35)

 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..