Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '12

 
Kategori
Eğitim
 

İzmirli'nin görüşünü aldınız mı?

İzmirli'nin görüşünü aldınız mı?
 

Yazmayayım, diyorum ama ne mümkün. Benim işim edebiyat, öykü... Ama öylesine saçmalıklar yaşanıyor ki söz etmemek olası değil. Hepiniz biliyorsunuz; çocuklarımızın eğitim şeklini ve geleceğini ilgilendiren bir konu oldu bittiye getirilmek isteniyor. Eğitimle ilgisi olan hiçbir kuruluşun, bilim adamının görüşü alınmadan apar topar; yangından mal kaçırır gibi teklif hazırlanıyor.

Bu, 4+4+4 ucubesi nasıl ortaya çıktı, haberiniz var mı?

CNNTürk'te Ayşenur Arslan'ın hazırlayıp sunduğu ''Medya Mahallesi'' adlı programın bu sabahki konuğu Vatan gazetesi yazarı Mustafa Mutlu'ydu.

Mutlu'ya göre, İmam Hatip Mezunları Derneği üyeleri bir ay kadar önce Sayın Erdoğan'ı ziyaret ederek eğitimle ilgili önerilerini dosya halinde kendisine iletmişler. Yani, 4+4+4 önerisi, İmam Hatip'lilerin aylarca üzerinde kafa yorduğu bir eğitim modeliymiş.

Öneriyi memnuniyetle kabul eden Sayın Başbakan, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'i çağırarak bu konuda çalışma yapılmasını istemiş.

Bilindiği gibi hiçbir kurulda ve komisyonda görüşülüp tartışılmayan bu görüş AKP grubunun teklifi olarak sunulunca kızılca kıyamet koptu.

Uzmanlar, yazarlar ve sivil toplum kuruluşları haklı olarak karşıt görüş bildirince sinirler gerildi.

TÜSİAD'ın yaptığı açıklama ise bardağı taşıran son damla oldu.

Sayın Başbakan, AKP grup toplantısında TÜSİAD başkanına verdi veriştirdi. ''Siz kim oluyorsunuz? İşinize bakın! Millet böyle istiyor!,'' diye bağırdı.

Millet dediğiniz kimdir? Sadece AKP'ye oy verenler midir?

Bu milletin bir ferdi olarak ben böyle ucube bir eğitim modelini istemiyorum.

Bu sözlerden anlaşılıyor ki Sayın Başbakan  TÜSİAD üyelerini, onların çoluk çocuğunu milletten saymıyor. Açıkçası kendisine karşı çıkan veya oy vermeyen yüzde elliyi milletten saymıyor.

Onun için, İmam Hatip'lilerin önerisi her şeyden daha önemli. Amaç belli. Birilerinin çizdiği çerçeve ve kalıplar içinde yeni bir nesil yetiştirmek.

Teklife karşı tepkiler artınca modelin şekli değiştirildi ve (4+)+4 şekline dönüştürüldü.

Bu teklife göre çocuklarımız sekiz yıllık bir eğitimin sonunda başıboş bırakılacaklar. Hindistan'ın bile eğitilmiş gençleriyle elektronik alanında söz sahibi olduğu bir dünyada bizim geldiğimiz nokta çok düşündürücüdür.

Çok yazık! Eğitim sistemimiz yazboz tahtasına çevrilerek çocuklarımızın geleceğiyle oynanıyor.

 
Toplam blog
: 233
: 980
Kayıt tarihi
: 07.01.10
 
 

İzmir doğumluyum. Ege Üniversitesi Gazetecilik Yüksek Okulu mezunuyum. Kısa denilebilecek bir sür..