Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '09

 
Kategori
Trafik
 

İZMİT KÖRFEZ GEÇİŞİ

Sayın okurlar Milliyet gazetesinde okuduğum birkaç noktayı yazacağım önce. (Kuşkusuz Milliyet' de bu bilgileri başka kaynaklardan almıştır.) Sonra bu yazdıklarımı hayata bakış açınızla birlikte değerlendirin ve karar verin bu ülkenin gelecek umudu olabilir mi?

Bu yol yapılınca;

* İstanbul İzmir arası 6,5 saatten 3,5 saate inecekmiş.
* Yol 140 km kısalacak ve 421 km inecekmiş.

Bu kadar doğru gibi gözüken ama temelde bu kadar yanlış bir bilgilendirme ancak yapılabilir.

Sayın okurlar şu anda Kadıköy' ü merkez alırsanız eğer, Kadıköy meydanındaki evinizden çıkış, İzmir Karşıyaka' daki (Karşıyaka-Bostanlı arasında üstelikde) bir eve giriş mesafesi 465 km' dir. İsteyen dener. Eğer bir de Pendik' ten hızlı feribot ile Yalova' ya geçerseniz bu mesafe 445 km düşer. Yineliyorum isteyen dener. (Ama bana güvenmiyorsanız KGM sitesine girip Yalova-İzmir mesafesine bakın, Üstüne Kadıköy-Pendik veya Kadıköy-Darıca-Topçular-Yalova mesafesini ekleyin. Bakalım yazdığımdan farklı bir sonuç elde edecekmisiniz. En uzun güzergah 465 Km' dir. (EVDEN-EVE)

Siz İstanbul' dan çıkıp İzmit-Gölcük-Karamürsel üzerinden İzmir' e gideni gördünüz mü ki bu yolu 565 km kabul edip, geçiş ve otoyol yapılınca 140 km kısalacak 421 km düşecek diyorsunuz. Ben size şu andaki fiilen var olan iki semtte yer alan iki ev arasındaki mesafeden bahsediyorum.

465 km' yi 90 km hızla geçerseniz feribot süresi hariç şu anda bile 5 saat 15 dk' da gidersiniz. Darıca-Topçular arası bile istisnalar dışında -ki onuda yazacağım- bekleme süresi dahil maksimum 1 saattir. Yani şu anda bile bir binek otosu için evden eve Darıca' dan geçilmesi varsayımı ile süre 6,5 saat değil ki. Şu anda şehirlerarası otobüsler bile Harem çıkışı ve 30 dk mola ve feribot dahil 8 saatte gidiyorlar. (O kadarda bile gitmiyorlar ya neyse.)

Sayın okurlar Darıca-Topçular feribot hattında sadece kaynak yapılan bayramların 1.2. günlerinde İstanbul' dan güneye gidiş yönünde, son ve sondan bir önceki günlerinde ise güneyden-İstanbul' a geliş yönünde ve sadece yaz aylarında cuma-pazar günleri farklı yönlere yoğunlaşma olur. Bütün bu günleri toplayın. (Yazı 4 ay kabul edin. Her ayda 4 hafta sonu var 4x4= 16 gün yapar. Bayramlarıda katın. 30 günü geçmez. (Abarttım)

Sayın okurlar 421 km' yi 90 km hızla geçerseniz süre neredeyse 4,5 saat eder. Yok eğer bu yol daha hızlı geçilecek ama diyorsanız, aslında şu anki yolu da daha hızlı gitmemeniz için bir neden yok ki. (Hız limitleri rahatlıkla değiştirilebilir.) Şu anda o güzergah neredeyse tamamen duble yapıldı -ki yapılmasada farketmezdi- rahatlıkla 120 km hıza çıkılabilir. Yok eğer yeni yolda daha da fazla hıza izin verilecek diyorsanız nerede kaldı benzin tasarrufu, nerede kaldı havaya salınan zehirli gazlar. (Saçmalamaya başladım. Bizim egsoz gazını düşünen bir ulus olacağımızı varsaydım.)

Şimdi sayın okurlar tamamen kişisel yorum dışı olan bu bilgiler ışığında düşünün bu yolu yapmaya değer mi? 365 günün taş çatlasa 30 gününde yaşanacak bir yoğunluk için (aksini iddia eden ile seçtiği gün ve saatlerde masrafları kendisine ait noter huzurunda denemeye hazırım) ve fiiliyatta en fazla 44 km kısalacak! bir yol için (ki evden eve hesap edip bu yola giriş , çıkış açı ve güzergahlarını dikkate alırsanız kısalır mı ondan da emin değilim) bu çevre katliamına değer mi? Organgazi' ye çıkmak demek İznik üzerinden geçmek demektir. İznik üzerinden geçiş en yeşil alanlardan geçmek demektir. Oradan geçmeyeceğiz diyorsanız e şu anda zaten Topçular-Orhangazi 30, Yalova-Orhangazi 16 km. Denizin dibine ayak çakmak demek oradaki zaten kalıp kalmadığı meçhul doğal yaşama hepten müdahale etmek demektir. Bu inşaat süresince yakılacak yakıtı, havaya salınacak gazları düşünmek bile istemiyorum.

Eğer sözleşme imzalandı ise Kazanan firmaların kar payını ödeyelim ihaleyi iptal edelim kazanılmış haklar kaybolmasın. Yazıktır günahtır. Kar payı hesabı ise kesin olarak çok kolaydır. Çünkü işletme hakkı 22 yıl 4 ay olarak verilmiş. Otomobiller için 35 USD düşünülmüş. Bu rakamda 22 yıl boyunca x sayıda aracın geçeceği varsayımı ile hesaplanmıştır. Tartışmasız kabul. Bu rakamın içinde 3 temel pay var. İlk yatırım maliyeti, işletme gideri ve kar. Yatırım yapılmayacağına göre düşün ilk yatırım ve işletme gider payını, kalan karı yılda kaç araç geçeceği varsayımı ile ödeyin hak sahiplerine 22 yıl 4 ay boyunca. Yemin ederim yapmadan para ödemek daha doğrudur. Yalvarırım yapmayın. Eğer böylesine büyürsek ne enerji yeter, ne gıda yeter. O zaman Nükleer santraldan da 10 tane isteriz, genetiği değiştirilmiş buğdaydan da isteriz.

Herkese gerçekten, içtenlikle yalvarıyorum yapmayın, yapmayalım. Sürekli imar faaliyeti ile çözüm! aramak yerine sorunun (ki bence burada sorun yok zaten) kaynağını nasıl yok ederiz onu düşünelim.

Bu arada Bolu dağı tünelini ışıl ışıl bulup geçmeyeni dövecek yazarımızın/okurumuzunda gözü aydın olsun. Müjdemi isterim. Geçen yıl kendisine bu yıl onayın çıkacağını (hatta 3.köprü ve Çanakkale köprüsü müjdesi de vermiştim) ve ben onlara da karşı olacağım için iyi bir dayağı hak ettiğimi yazmıştım. Bu fikirde başka okurlarımız da varsa tekrar haber vereyim iki kız babasıyım çok dövmeyin makul olsun.
 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..