Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İZSU nun Fahiş Fatura bedelleri ...

İZSU nun Fahiş Fatura bedelleri ...
 

Aliağa Kentinin, İzmir Belediyesinin metropolü içine alındığı günden bu yana, feleği şaştı...Altyapı sorunları dağ gibi büyüdü.

Özellikle İZSU hizmetlerinde işkence çekiyoruz...Su arızası olmaya görsün...Ekip İzmirden gelene dek Aliağalı kahroluyor.

İki gün önce benim evimin alt katına izinsiz giren İZSU görevlileri sözümona bozuk ve eski olan su saatimi yenileyip,etrafı da bir güzel pisletip gitmişler...

Su saatinin yanına sıkıştırdıkları faturayı da bugün farkettim...

Faturayı okuduğumda ,Kasım Ayının ,su bedelinin tam :200,90 Tl gibi FAHİŞ bir miktar olduğunu gördüm.

Yani her ay gelen miktarın, ortalama ON KATI...Hem de arızalı olduğu için sökülen su saati okunarak bedel çıkarılmış...Yuh....

Bu ne perhiz;bu ne lahana turşusu...Sen gel izinsiz saati sök...Sonra fahiş rakamı yaz git...Hangi devirde yaşıyoruz..

Bu nasıl çağdaş belediyecilik anlayışı...Hem de Atatürkçülük adını ana ..ana...10 Kasım günü yapılana bakın...

Çağdaş İzmir Yerel yönetimi........

Hayat boyu,politikacılardan hiç hazzetmedim...Beni en çok rahatsız eden politikacı ise Atatürkçü-çağdaş -demokratik olduğunu söyleyip de en gericinin bile yapmadığı icraati yapan cühela takımıdır.

Bir deli kuyuya taş atar;kırk akıllı çıkaramazmış...

Bu fahiş rakamı görünce,önce bankama talimat verip otomatik ödememi durdurdum.

İZSU müdürlüğüne dilekçe verdim...İzmire iletiler attım...Yani işkencenin her türlüsünü çektirir , bu zihniyyet...

Daha önceleri, özerk belediye iken bir arıza durumunda açıyorduk telefonu,hizmeti seri biçimde alıyorduk.

Geçen yıl bir ihtiyar komşumuz,evinde mahsur kaldığında ,itfaiye görevlilerinden yardım istemiştik.

Aliağaya bağlıyken göreve hemen koşan teşkilat ,adeta sırra kadem basmıştı...Meğer,İtfaiye olarak da İzmire bağlanmışız...

Ölme eşşeğim yaz gele...Yangın bacayı sarmış...İzmirden ekip gelecek deee...Tam bir saatlik yol...

Zabit...zabite...Zabit kuyruğuna ...hesabı...Telefon üstüne telefon sonunda, bir tembel ses karşımıza çıkmıştı ve bize illallah dedirtmişti.

Sonunda kendi olanaklarımızla,komandoluktan kalma yöntemlerimizle, Bremen Mızıkacıları gibi sırt sırta tırmanarak balkonuna çıktığım ihtiyarı ,evinde mahsur kalmaktan kurtarmıştık.

Saatler sonra İzmirden lütfen teşrif eden itfaiye beyefendilerine de tenezzülümüz kalmamıştı.

Mahallenin yarısı -Hay size oy veren ellerimiz kırılsın...demişti...Bir parti böyle de batar...İşte....

Bugün ben de benim vergilerimle maaşlarını tıkır...tıkır alan ;ama görevini adam gibi yapmayanların yedi ceddine, sevgilerimi ilettim...

*********

* AMERİKA’da ki Georgia Üniversitesi’nin yaptığı araştırmaya göre, dört kişilik bir ailenin sağlıklı yaşam sürdürebilmesi için ayda en az 23 metreküp su tüketmesi gerekiyor.

Türkiye’de ise su kullanımını azaltma adına, 10 ile 13 metreküpün üstündeki tüketimlere fahiş fiyat tarifesi uygulayan belediyeler, aboneleri pis yaşamaya mahkum ediyor. Fahiş fatura çıkarmada başı, İzmir- İZSU ÇEKİYOR...

Dört kişilik bir ailenin kabarık su faturalarından kurtulabilmesi için, tuvalete her girdiğinde sifonu çekmemesi, sık sık temizlik yapmaması, her gün yerine gün aşırı duş alması, aynı çorapla en az iki gün dolaşması gerekiyor.

Aksi taktirde, ayda 15 milyon lira yerine, en az 50 milyon liralık su faturalarını göze almak zorunda kalıyor.

Georgia Üniversitesi, Çevre Bilimleri Fakültesi’nin ‘Evlerde Su Tüketimi’ başlıklı araştırmasına göre, tüketicilerin sağlıklı koşullarda yaşam sürdürebilmesi için günde en az 190 litre su kullanması gerekiyor.

Bu miktar, titiz tüketicilerde 283 litreye kadar çıkabiliyor.

Tüketiciler, en fazla suyu banyo yaparken kullanıyor. Duş almak için günde 90 litre su kullanan tüketiciler, tuvalet için 23 litre su harcamak zorunda kalıyor. Bulaşık ve çamaşırlar için kişi başına günde düşen su tüketimi de 52 litreyi buluyor.

Temizlik ve yemek için de günde en az 25 litre su harcanması gerekiyor. Dört kişilik bir ailenin günde ortalama 760 litre su tüketmesi gerektiğine dikkat çeken bu araştırmaya göre, konut başına düşen ortalama aylık su tüketimi de 23 metreküp oluyor.

Türk tüketicilerinin sağlıklı yaşayabilmeleri için her gün zorunlu olarak kullanmaları gereken su miktarını, en az yarı yarıya azaltması gerekiyor. Abonelerin su kullanımını azaltmak için tüketim miktarlarına göre değişen farklı fiyat tarifeleri uygulayan belediyelerin belirlediği konut başına aylık su tüketim miktarı, 10 ile 13 metreküp arasında değişiyor.* -E.Çelebi-Hürriyet-

***********

Geçen yıllar barajlar kurudu diye mikrop önlemi almayıp bizlere arsenikli sular içiren İZSU ...

Karşıyaka,Konak gibi büyük semtlere oranı 40 lara varan arsenikli suları sunan İZSU...

Seni unutmadık...

Hele bana çıkardığın bu faturayı hiç unutmayacağım...

Yazık oluyor CHP ye...Bu zihniyyettekiler yüzünden ...

Bazılarının ekmeğine yağ sürecek olan kafalar da bu kafalardır...

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..