Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Jersey Süt Nedir

Bu hafta bana sıklıkla sorulan bir konuya açıklık getirmeye geldim. Sorumuz şu: “ Jersey süt ne Özgeciğim?”   Şuan bu soruyu 546826. kez anlatmayacak olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Hemen şu cevabı veririm: “ Google’a girin, adımı ve Jersey Süt Nedir?” yazın orda anlattım kısaca. Şuan bu yazıyı okuyorsan muhtemelen seni de ben buraya yönlendirdim sevgili okur.  Sen bu satırları okurken ben çoktan…

Hadi başlayalım.

Aslında çok basit ve net bir süt bu. Jerseyler, dünyadaki en karlı ve en verimli süt üreten sığır ırklarından biri. Ortalama bir sığır sütüyle karşılaştırıldığında Jersey süt, besin değeri açısından çok daha zengin. Besin değeri derken ne demek istiyorum?  Protein, kalsiyum, fosfor yüksek oranda bulunuyor. Tüketiciler, Jersey süt içtiği zaman tadındaki değişikliği fark ettiğini söylüyorlar genelde. Diğer içtiğimiz sütlere göre tat farkı net bir şekilde belli oluyor. Yağ oranı da yüksek olduğu için tattaki ilgi çekicilik buna dahil tabi.

Yani anlayacağınız Jersey ırkı baya bir havalı.  Bu sığır ırkının sözcüsü olarak onların adına konuşmam gerekirse: “ Sütümüz, farkımız.”  diyorlar bence. Hal böyle olunca, kıymete binmişler. Paşalar gibi Jersey yetiştirilip, sütleri sağılıp sofralarınıza kadar geliyor. Önceden belirli yerlerde görürdüm bu sütü, şimdi neredeyse her yerde karşıma çıkıyor. Bu kadar okuduktan sonra tadını merak ederseniz deneyebilirsiniz, tercih her zaman sizin…

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Jersey mutlu, üretici mutlu. “

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..