Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Cipste Çeşitlilik

Uzuuuun zamandır bu tatlı köşemize yeni ürün haberleri getirmediğimi fark ettim. Gözüme sürekli çarpan farklı gıda üretimleri olsa da hep bir kenarda tutup “Şundan da bir bahsederim.” diye düşünüp illaki hafızaya atıyorum. Bu hafta dikkatimi çeken gıda ürünü beni yine heyecanlandırdı. Neden diye sorarsanız bu ürünlerde diğer gıda ürünlerine oranla sürekli çeşitlenme olmuyor, nadir…

Nelerden mi bahsediyorum? Tabi ki cipsler!

Cips sevdamı bilmeyen var mı? Yeri ayrı. Böyle konuşunca, yazınca da gelen tepkiler sabit: “Gıda bilimini öğrenen, içinde olan, yaşayan birisin ne cipsi? “Sırf şu ön yargılı cümleleri kırabilmek için 2015 yılında “Cips Üretimi Gerçekleri “başlıklı köşe yazısını yazıp rahatlamıştım. Yaklaşık 13 bin kişi okumuş, millete az çok derdimizi anlatabilmişiz demek oluyor bu da. Dileyenler o başlıktan yazıya tekrar ulaşabilirler. Gelelim asıl mevzuya, şu cips sektöründe diğer gıda ürünlerinde olduğu gibi aktif bir çeşitlenme gerçekleşmiyor. Düşünün, ne kadar farklı çeşit çıksa da yıllardır bildiğimiz sabit ürünler var. Belli başlı tatlar işte, okurken hepinizin aklına geliyordur. İlgimi çeken üretimler olduğunda da mutlaka yazıyorum böyle. Bu sefer dikkatimi haşhaşlı üretim çekti. Şu cipsin çıtır dokusuyla haşhaş çok yakışmıyor mu? Bu yeni üründe, hem üretim aşamasında kızartma yerine fırınlama işlemi kullanılmış hem de haşhaş taneleri var cipsin içeriğinde. 96 gramlık paketlerde “Haşhaş taneli ve kırmızı biberli” olarak karşımıza çıkıyor. Yağ oranı açısından da incelersek %50 daha az yağa sahip. Dikkatimi çekme sebebi ambalajının rengi oldu. Her zaman söylerim ki tüketici açısından ürün- ambalaj tasarımı oldukça önemli.

Minik dokunuşlar sektörü kolayca renklendirebiliyor. Tüketicinin ilgisinin artmasına bağlı olarak sektörde böyle farklı çeşitler de görebiliyoruz. Benim gibi cips aşığı olanlar eminim merak edip en kısa sürede denemek ister, ya da anticips tayfası “Ben patatesleri kesip atıyorum fırına, üstüne de haşhaş serperim, al tamam. “ demiştir bile içinden. Her iki tarafa da saygı duyuyorum, yeter ki sektörde neler olup bitiyor bilelim. 

Daha bilmediğim veya çıkacak olan nice farklı çeşitleri hep beraber görmenin sevinciyle…

Sağlıkla Kalın!

Not: “Zaaf bence. “

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..