Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Sostan Haberler

Sos tüketiminiz nasıl? Ben seviyorum. Eskiden birkaç çeşit mevcutken şimdi gıda sektöründeki ürün geliştirme çalışmaları sayesinde bambaşka çeşitlerle karşı karşıyayız. Bu sektörde en çok araştırdığım, ilgilendiğim konulardan biri de biliyorsunuz ki Ar-ge. Farklı farklı ürünlerin geliştirilmesi heyecan verici. Soslar eklendikleri yemeğe başka bir hava katıyorlar, tat zaten direk değişiyor.

Piyasada farklı şeyler keşfettim yine, hadi başlayalım!

Şu ketçap- mayonez olayı zaten hepimizin yıllardır bildiği ve genellikle tükettiği ürün. Ketçapta farklılık olarak acılısını görmüş olabilirsiniz. Mayonezde dikkatimi çeken ve “Vaay.” dediğim bir şey oldu.  “ Vegan Mayonez “ üretilmiş. Yani içeriğinde yumurta sarısı yok. Bu yeni bir üretim mi bilmiyorum ben yeni tanıştım. Yumurta kokusundan hoşlanmayanlar veya veganlar için güzel bir üretim olmuş, mutlu etti. Bunun yanında normal mayonez üretiminde cam ambalaj seçeneği sunulmuş tüketiciye. Cam tüketimi tercih etmek isteyenler için “ Ben de buradayım.” diye el sallıyor bu ürün, “ 2. Güzel” tepkisini aldı benden. Bu bildiklerimize ek olarak daha az bilinen ve benim gözümde yeri ayrı olanlar: Ranch sos, Buffalo sos, Ballı hardal, Barbekü sos, Cheddar sos ve son olarak Köri sos.  Ranch sos daha tanıdık, mayonezin sarımsaklısı gibi biliyorsunuz. Buffalo salça, baharatlar, sirkeden oluşan bir tat, Ballı hardal, adı üstünde hardalın daha tatlı bir hali gibi. Barbekü sos, tütsü kokusu ve tadı veriyor diğerlerinden farklı olarak. Cheddar sos, mayonezin yanında peynirimsi tada sahip. Gelelim benimkine, Köri sos! Köri zaten bir baharat karışımı, bu sosta da baharatlar, sirke, yumurta sarısı vb. gıdalardan oluşuyor. Diğer soslar alınmaz umarım ama Ranch ve Köriyi biraz farklı buluyorum. Bozulmak yok bak, hepinizin tadı yerinde.

Hangi sosun içinde ne var?” şu sorunun cevabını azıcık da olsa özet geçtim akıllarda kalacak şekilde. Sadece sos ismi ya da ambalaj rengi bilmekten iyidir değil mi? Sos severlerin yanında en ufak bir sosta tat almayan antisosçular da var. Damak tadı işte, kim nasıl isterse öyle yiyor. Seviyorsan ister dışarıdan alırsın,ister evinde karıştırıp yaparsın tabi ki tercih senin. Her geçen gün sektörün böyle renklenmesi ve hareketlenmesi dileğiyle…

Not: “ Köri, diğerlerine çaktırma ama.. sensin.”

Sağlıkla kalın!

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..