Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '22

 
Kategori
Edebiyat
 

Jordan, Endülüs ve Elma Ağacı

Jordan, Endülüs ve Elma Ağacı benim ikinci kitabım ve ilk öykü kitabım.
Öykülerimi bu kitap için bir araya getirmek istememin sebebi bir şekilde farklı olduklarını ve farklarıyla değer yaratabileceklerini düşünmem. Yoksa zaten bu tür uğraşlara gerek de yok.
Kitaba ismini veren öykülerden biri Michael Jordan’la ilgili. Michael Jordan’ın başarılı kariyerine temas eden, hoş bir gençlik ve büyüme hikâyesi. Türkçede şimdiye dek kaç adet basketbol veya Michael Jordan öyküsü yazılmıştır bilemiyorum; ama aralarındaki iyi örneklerden biri olduğunu düşünüyorum.
Kitaba ismini veren öykülerden biri ise bir şiir-öykü: Ey Endülüs. Endülüs’te geçen, binlerce yıllık anlatı geleneğinin hem gelenek hem de yenilik kısmına yaslanan güzel bir hikâye.
Bunların dışında, kitapta çok sayıda dolaylı ya da doğrudan psikolojik katmana sahip öykü bulunuyor. Hikâye hikâye, bilimkurgudan fantastiğe, soğuk realizmden fabl estetiğinin sınırlarına geziniyoruz.
Borges, Dostoyevski, Nothomb, Calvino, Bergmann, Doğu Edebiyatı öykülerde sıkı referanslarla karşımıza çıkıyorlar.
Western anlatılarını çağrıştıran bir heyecanı Güney İspanya’da olduğu gibi savaş Anadolu’sunda da yaşıyoruz.
Jordan, Endülüs ve Elma Ağacı’nın okurları (bence) istisnasız her hikâyede zamanlarının iyi ve işe yarar geçirildiğini, ne karamsar ne iyimser ama edebiyatın duru büyüsünü deneyime açan bir şeyler okuduklarını hissedecekler. Böyle düşünüyorum ve bu kısa ya da orta büyüklükte öykü kitabını herkese tavsiye ediyorum.
 
 
10 kitaplık bir öneri seçkisi:
 
John Williams – Augustus
Takashi Matsuoka – Serçe Bulutu
Julio Cortazar – Edebiyat Dersleri
Aydın Şimşek – Calvino’yu Niçin Okumalı
Thomas Mann – Büyülü Dağ
Tim Parks – Ben Buradan Okuyorum
Vladimir Sorokin – Tipi
Vladimir Makanin – Underground ya da Zamanımızın bir Kahramanı
Umberto Eco - Devlerin Omuzlarında: Milano Dersleri
Jorge Luis Borges – Tartışmalar & Ficcciones
 
 
Toplam blog
: 108
: 2011
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

İsmim Burak Çapraz. Buraya başladığımda 21'dim, öğrenciydim. Bir okul bitti ama hala öğrenciyim. İl..