Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Kadın nasıl olmalı?

Davet edildiğim hanımlararası gündüz toplantısındayım. 8-9 kişilik gubun ekserisini tanıyorum. Selâmlaşılıp hal hatır sorulduktan sonra böyle toplantıların tüm lezzeti sohbet. Hanım hanıma denince ilk aklıma gelen kıvamında, gönül rahatlatan sohbet.

Biraz özellere değinildi. Sonra sıra geldi genellere, sohbette genel nedir? Hepimizi ilgilendiren konular. Havaların sıcaklığı, tatil gündemi, okul ve öğrencilerin durumu. Sonra da alış veriş piyasası.... Mobilya mağazalarının indirimleri, kıyafetlerde tanınmış markaların kampanyaları, şurda şu ucuz, burda bu ucuz, ben aldım şu mağazaya yeni gelen ürünlerden. Kredi kartına 8 taksit yaptılar gibilerinden devam edip gidiyor. Sohbetin bu bölümünde ben zayıf kaldım. Herbiri birbirlerine yarış edercesine hep almaktan bahsediyorlar. Tesadüf hepsi de ev hanımı. Hiç biri de demiyor ki, "biz de birşeyler yapsak, evin bütçesine katkıda bulunsak, eşlerimize omuz versek" demiyorlar.

Ama ümitle bekledim, demediler. Çaylar, pasta, börek, kek vs. sohbet neşeli, kahkahalar yükseliyor. Sigaralar yasakmış, orada geçerli değil. Fazla kalamadım, işyerimizde beni bekliyorlardır deyip izin istedim.

Dönerken yol boyunca, bu hanımların kocalarını düşündüm. Sonra ben bir erkek olsaydım, kadınım nasıl olmalı sorusu aklıma geldi ve bu blogu yazıyorum. Evet, bana göre KADIN NASIL OLMALIYDI:

- Bir mesleği varsa kadın çalışmalı, üretken olmalı, şayet bir mesleği yoksa kocasının geliriyle evini borçlanmadan idare edebilen iyi bir ekonomist olmalı.(Hanım kendisini, gelir-gider dengelerini tutturan maliye bakanı gibi hissederse, bu olur)

- Ev içi yaşantısında her zaman güleryüzlü, sevecen olmalı. Eşini uğurlarken, olabiliyorsa karşılarken bu güleryüz olmazsa, olmazlarımızdan. (Asık suratlı bir kadının kocası eve gelmek ister mi acaba?)

- Öncelikle kendisi temiz-pak olmalı. Mis gibi kokmalı, hafif bir parfüm de güzel olur. (Dişler, tırnaklar, kıyafet, bilhassa saçlar temiz ve bakımlı olmalı)

- Evi ve mutfağı tertemiz olmalı, yemek konusu aksamamalı. (Sabahtan öğleyi, öğleyin olunca akşama hangi yemeği hazırlayacağını planlamalı.)

- Sağlıklı beslenme konusunda bilgili olmalı. (Mutfakta bunu uygulayacak olan kadındır.)

- Hastalıklar ve sağlık konusunda bilgili olmalı. (Herhangi bir rahatsızlıkta ilk pratik uygulama evde yapılır, kadın, evin baş hemşiresidir.)

" - Kültürel yönden de bilgili olmalıdır. (Çocukların eğitimi evde başlar, anne çocuğunun ilk öğretmenidir.)

- İnançlı olmalı. (İnanç, beraberinde güzellikleri getiriyor, ruhsal terapiyi sağlıyor)

- Sigara ve alkol kullanmamalı, (Çünkü sigara, kadının güzel sesini kalınlaştırıp çirkinleştiriyor. Ayrıca, sigara ve alkol, kadın cildinin de gözenekler aracılığı ile kötü kokmasına sebep oluyor.)

- Zarif olmalı. Her hareketinde, içerde ve dış dünya ile ilişkilerinde zarafet, ilk göze çarpan olmalı yani hanımefendi olmalı. (Görenler hayranlıkla karışık saygı duymalı)

- Sadakat, beynine çakılmış temel düstur olmalı. (Yuvayı mezara kadar götürmeye gayret etmeli)

- Eşinin anne ve babasını kendi anne ve babası gibi görebilmeli, sevebilmeli, sevmeli. (Unutmasın ki çok sevdiği eşini büyütenler, yetiştirenler, o anne ve baba, bu yönüyle, bir anlamda onlara borçlu olduğunu hissetmesi kendi iyiliğine olacaktır.)

- Çocuklarına iyi bir model olmalı. (Çocuklar, anne ve babalarının eserleridirler.)

- Arkadaşlarını seçerken titizlik göstermeli, (Yuvasına zarar vereceğini tahmin ettiği kişileri saf dışına koymalıdır.)

- Yuvasını kutsal görmeli, kıymetini bilmeli. (Yuvalar, binalar gibi zor kurulur, kolayca yıkılıverir. )

- Evde herşeyini eskitsin ama sevgisini asla eskitmesin. (Sevgi daim olduktan sonra tüm zorluklar kolay aşılır)

- Eşinin sağ kolu olmalı. (Eşin maddi, maddi olmasa manevi desteğe her zaman ihtiyacı vardır.)

Bunları böyle sıralayarak inşaallah kimseyi incitmemişizdir. Yukarıda saydıklarım, beni düşüncelerim. Ve son olarak diyoruz ki:

KADIN, KADIN GİBİ OLMALIDIR.

Sevgilerle kalın...

Gül Alkan

 
Toplam blog
: 344
: 1671
Kayıt tarihi
: 09.04.09
 
 

Özel bir finans kuruluşundan emekliyim. Hayatın her aşamasını acısıyla tatlısıyla yaşamış biri ol..