Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '09

 
Kategori
Mizah
 

kadının fendi

Kadının fendi şeytanı yendi

“Erkekler kadınların ilk aşkı, kadınlar da erkeklerin son aşkı olmak isterler.”

( Oscar Wilde )

Evliliklerinin üzerinden yıllar geçen Temel’le karısı bir akşam oturup konuşuyorlarmış. Temel sürekli erkeklerin güçlü kuvvetli olduğunu her zaman kadınlardan üstün olduğunu söylermiş. Fadime de:

-Yanlış biliyorsun asıl üstün olan kadınlardır dermiş.

Bu sefer temelin kafası atmış:

-Bırak şimdi lafı Fadime beni iyi dinle. Allah bize daha çok önem verdiği için, bizi sizden önce yarattı, demiş.

Fadime kahkaha atarak cevap vermiş:

-Evet yarattı, yarattı da fakat sizi taslak olarak yarattı, demiş.

Ohhh olsun, aldın mı dersini Temelciğim.

Bakalım taslak mı yaratmış, asil mi ?

Adam dolaba koyduğu kutuyu hanımına göstererek:

-Bu kutuyu sakın açma, demiş.

Kadın, “acaba bu kutuda ne var” diye hep merak edermiş.

Bir gün kocasının evde olmadığını fırsat bilerek kutunun kapağını açmış. Kapak açılır açılmaz içinden kör bir şeytan fırlayıp çıkmış. Kör şeytan orada ne zamandan beri hapisti kim bilir.

Şeytan geçip koltuğa oturarak” oh kurtuldum artık” demiş.

Kadın ne yapacağını şaşırmış, akşam kocası gelince ne cevap verecek.

Başlamış kara kara düşünmeye, sonunda bulmuş:

-Ey şeytan, sen ne kadar büyüksün, senin yapamayacağın bir iş, kandıramayacağın insan yoktur. Sen o kadar büyüksün ki şu çıktığın kutuya bile sığmazsın. Zaten hep hayret ettim. Senin kadar büyük bir şeytan bu kutuya nasıl sığdı.

Şeytan da:

-Ben büyüğüm ama, büyük gücümle ben her yere girerim. Bak bu kutuya nasıl sığıyorum göstereyim sana. Bak nasıl giriyorum, diyerek kutunun içine dalmış.

Kadın bakmış şeytan kutunun içine girmiş, hemen kapağını kapatmış ve şeytanı tekrar kutuya hapsetmiş.

Kocası akşam eve gelince de :

-Kocacığım ben dolaptaki kutunun sırrını çözdüm, sen bu kutuya şeytan saklamışsın, demiş. Kocası kızmış ve:

-Nasıl olur ben o şeytanı o kutunun içine hapsetmek için yıllarca uğraştım, sen onu nasıl olur da salıverirsin, diye bağırmış.

Karısı kahkahayla cevap vermiş:

-Üzülme kocacığım, onu kutudan çıkardım ama gene yerine koydum. Senin yıllarca uğraştığın işi ben dakikada yaptım, demiş.

Kocası ne desin ki…

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..