Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '16

 
Kategori
İnançlar
 

Kadının saçından tahrik olan erkek görmedim, vücudu anlarım da saçların kapatılmasındaki hikmet ne?

Kadının saçından tahrik olan erkek görmedim, vücudu anlarım da saçların kapatılmasındaki hikmet ne?
 

Nur Suresi, 31. Ayet:

Mü’min/İnanan kadınlara söyle: bakışlarından kıssınlar, iffetlerini(1) korusunlar. Ondan zahir/görünebilen(2) olan dışında süslerini(3) göstermesinler; örtüleriyle(4) açıklıklarının(5) üzerine vursunlar/koysunlar(6). Kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kadınları, yeminlerinin sahip oldukları(7), taabiyetindeki/hizmetindeki arzu sahibi olmayan erkekler veya kadınların avretine(8) henüz zahir olmayan çocuklar dışında süslerini göstermesinler(9). Süslerinden gizledikleri bilinsin diye ayaklarıyla vurmasınlar(6b). Hepiniz Allah’a yönelin, ey mü’minler/inananlar ki kurtuluşa eresiniz.

İsteyen bu ayete göre kadının tırnağının ucundan saçının teline kadar her tarafını kapatabilir. Yoruma göre değişen ayet olmaz. Allah burada bunu da murat ediyordu diyemeyiz. Ayet açık, ne anlıyorsak o kadar.

Ayette geçen iffet mesela… Kadının mahrem yerlerini de ifade edebilir, tırnağının ucundan saçının teline kadar da…”Saçının telinden tırnağının ucuna kadar” dediğiniz zaman kadını tümüyle kapatmanız gerekir. “Şurasını örtecek” dediğiniz zaman da biri çıkar “hayır burasını örtecek” der. 

Kuranı okumak ve anlamak için ulema mı olmak zorundayız, ayetin metni ortada, ne gördük ne anladık o. “Bilmeden bu konuda konuşma” Sizinkiler sanki Allah’ın yanına gitti. Kelimeden kelime çıkarıyorlar. “Belki şunu da murat etti” derseniz sonu gelmez. Kuran evrenseldir, sana göre bana göre mana olmaz, ne yazıyorsa çevirirsin Türkçeye o kadar. Peygamber söyledi derseniz 14 asır önceden, nasıl emin olacağız. İşimize geldiği gibi kendi anlayışımıza göre ayetleri yorumlayamayız, o vakit kargaşa çıkar; sen tutucusundur kapatırsın, öteki tutucu değildir “ben böyle anlıyorum” deyip açar. Ayetin metni bize yeter, böyle denmiş; bitti.

İffetin tanımı sizin dediğiniz gibiyse biz kadının her tarafını kapatacağız. Her tarafı kapalı bir kadın nasıl yaşar? Yemek yiyecek ağzı kapalı. Bakacak gözleri kapalı. Nefes alacak burnu kapalı. Yani yaşaması güçleşir. Burada “erkeği tahrik eden” konusu önemli. Her erkek kadının bir yerinden tahrik olur ama yine de bunun bir ölçüsü olmalı.

Ben kadının saçlarından tahrik olduğunu söyleyen erkek duymadım. Amaç iffetse tahrik önemlidir. Tahrik etmiyorsa niye kapatıyorsun? Eğer sen tahriki öyle görüyorsan valla ben kadını çuvala soksan yine tahrik olurum, kadın olduğunu bileyim yeter. Bunun sonu gelmez ki.

Kadında erkeği tahrik eden kadının vücududur. Vücudunu kapattığın zaman hala tahrik olan varsa bunlar zaten sapıktır. Kadının vücudu neresidir? Sana göre her yeridir ama “tahrik” unsuruna göre boynundan topuğuna kadar olan yerdir. “Ayaklarından da tahrik oluyorum” dersen sen sapıksın, ayakkabılarından da tahrik olursun. “Manadan mana çıkarmayalım” deniliyorsa ayet kelime kelime ne diyorsa o. O zaman biz de “saçlarını kapatın” diye bir ifade geçmiyor deriz.

Diyelim ki dediğiniz gibi saçları ziynet. O zaman gözü kaşı da ziynet.  Çünkü kadının güzelliği orada. Dudakları mesela… Saçlara göre daha tahrik edici. Onları niye kapatmıyoruz? Yemek yiyoruz ya nasıl kapatalım! Yani bunun sonu gelmez. Sonuç olarak ben bu ayetten kadının saçlarının kapatılması gerektiğini çıkaramıyorum.

“Müslüman olduğu belli olsun diye…” Hani belki de böyle düşünülüyordur.  Bir kişi Müslüman olduğum belli olsun diye namaz kılar mı. Ya insanlar anlamıyorlar, bilmiyorlar, yanlış anlıyorlar ya da bazı çevrelerin dediği gibi başörtüsü siyasi simge.

Bu arada Kuran’a inanıyorsanız kadının söylediğimiz şekilde (boyundan topuğa kadar) kapatılması gerektiğini kabul edeceksiniz. Çünkü ayetten bu çıkıyor. Ha inanmazsınız ya da yapmazsınız o başka. Kadının başı, elleri ve ayakları kapatılamaz. Çünkü zaten yaşamak için bunlara ihtiyacı var. 

Giyilen elbisenin vücudu göstermesi meselesinin de sonu yok. O der ki şöyle giyeceksin, bu der ki böyle giyeceksin. Sevdiği giyecekler vardır(din insanı yaşamaktan mahrum etmek için gelmedi) modayı takip ediyordur… Kapatmış mı kardeşim nasıl kapatırsa kapatsın, sevabı da günahı da ona.

Başörtüsünün dini bir emir olarak değerlendirilmesinden öte gelenek yanı da var. Kendisi, annesi, büyük annesi yıllarca takmış yani bir alışkanlık da var. Bu nedenle de bırakması zor olabilir. Öyle Müslüman görünmek için takayım durumları da kimseyi ikna etmiyor. Ha bana yakışıyor, o nedenle takıyorum diyebilir. 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..