Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '12

 
Kategori
Deneme
 

Kalemimle bir pazar sohbeti

Kalemimle bir pazar sohbeti
 

Yazalım Özgürleşelim


Yazmak istiyorum! Satırlara geniş satırlara... Her şeyi tek tek yazmak istiyorum. Bitmesin istiyorum satırlarım, bitmesin. Aman küçük küçük yaz diyorum siyah kurşun Kalemime! Bakıyorum ki Kalemim ilgilenmiyorum benimle; duymuyor beni, görmüyor beni, bilmiyor beni...Tıpkı üç maymun misali. Kaptırmış kendini yazmak istiyor, daha çok çok daha...Çılgınca! Anlaşılan o ki harflere sevdalanmış Kalemim, benim saf duygulu Kalemim. Peki, bu çılgınlık bu vurdumduymazlık niye? Kime? Yoksa bana mı? Ben de senin gibiyim Kalem. Senin gibi sevdalıyım harflere, satırlara...Gönlüm delice yazmak ister, karışmak ister harf cümbüşüne ve kaybolmak ister; şiirde, türküde, manide, masalda ve daha neler neler... Aslında bu çılgınlığını anlayabiliyorum Kalem. Sen Kalem olmadan önce ağaçtın, hem de yemyeşil bir ağaç. Özgürleşmek isterdi sarmaşık dalların, özgürlüğe aşık dalların..Seni yine anlayabiliyorum Kalem, çünkü sen ağaçken dallarınla bulutlara değemediğinden, ulaşamadığından yükseklere, özgürlüğün doruklarına çıkamadığından bu telaşın, bu garip çılgınlığın. ''Yazma Çılgınlığın'' Biliyor musun? Ben de senin gibiyim Kalem. Kızma ama senin kadar çılgın değilim. Ama tutkum var, hem de tutkuların tutkusu ''Yazma Tutkusu'' Yazarken sanki kalbimin kral dairesinde konaklıyormuş gibiyim.

Duygularımın tözünde geceliyormuş gibi. Eğer yazmak bir seyahatse ve konaklayacaksak ilham dairelerimizde, bir yoldaşa ihtiyacım var Kalem, o sensin Kalem! Sevdamız, vazgeçemediğimiz özgürleşmek değil de ne? Sen tam özgürlüğe erişeceğin zaman gövdene balta vurulmadı mı? Gönülsüzce verdin kendini insanoğluna, odun olacaktın evlerimizi ısıtacak, belki kağıt olacaktın üstüne yazılacak, çizilecek...Ama sen Kalem olmayı seçtin, özgürleşmeyi diledin ve benim ellerime geldin, bu sefer gönlünce geldin, gönül istercesine... Gördün mü, bak ikimizinde sevdası ortak! Birbirini tamamlayan iki yoldaş!

--Sen aceleci, ben sabırlı. Sen çılgın, ben dingin. Sen öz, ben gür işte ÖZGÜRLÜK! Hadi, başlayalım yazmaya ve başlatalım okutmaya: -- Kaf Dağına çıkalım mesela, masallaşalım, efsaneleşelim, mitoloji olalım birazda. -- Kimi zaman Epik Şiir olalım kahramanlaşalım şair ruhumuzda -- Kimi zaman Lirik şiir olalım duygusallaşalım aşık olmuşçasına -- Sen geceleri Kaf Dağı'nın eteklerinde türkü tuttur dertli dertli -- Bense sevgiliye kinayeli bir mektup yazayım gözleri nemli... Yazalım kalem özgürleşelim, geriye kalanlarıda alalım yanımıza, büyüyelim... Davet verelim Kalem, bütün edebiyatçılara. Kaf Dağının eteklerinde düğünümüz var diyelim. Hep beraber gür bir sesle ''Özgürlük Şarkımızı'' söyleyelim. Benden bu kadar! Herkesin Kalemine vesselam...

 
Toplam blog
: 10
: 1448
Kayıt tarihi
: 23.05.11
 
 

Hayatta üç prensibim vardır. Şükret, üret ve paylaş... Yazılarım aracılığıyla ürettiklerimi sizle..