Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kaliteli personel oldum

Kaliteli personel oldum
 

Bende kaliteli personel oldum

Efendim ne zor işmiş bu ISO belgesini almak. Hayır, şirket değil de kendime alıyormuşum gibi hissediyorum vallahi… “Biri beni bu psikolojiden kurtarsın” … Bizim insanımız havayı sever. Öyle ya koskoca kalite belgesi alıyorsun, basit bir şeymiş gibi alıp duvara asmayla olmaz bu işler. Eğitilecek, eğiteceksin…

Eğitim dedim de aklıma geldi. Bu işkencenin ne zaman biteceği konusunda bir fikri olan var mı diye soracağım ilk fırsatta. Ne bileyim işler aynı, düzen aynı, işleyiş aynı ama hava farklı. Tabi bu havanın bedelini de personel çekecek. Nasıl mı? Hemen anlatayım… Bütün programlarınız iptal edilip, çeşitli eğitim ve seminerlere katılacaksınız. Daha bitmediii… Bunlar yetmiyormuş gibi kaprisli iş arkadaşlarınızı da çekmek zorunda kalacaksınız. Bitti sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Gece gündüz demeden kaliteli iş çıkarma konusunda düşüneceksiniz. Bu dünyaya gelme amacınızın sadece çalışmak ve çalıştığınız ISO belgeli şirketin kaliteli iş çıkarması olduğunu kavrayacaksınız. Her şeyi bilecek ve bildiğinizi hemen yanınızdakine öğreteceksiniz. Ne kadar ulvi bir iş yaptığınızı düşünüp, kendinizle gurur duyacaksınız.

İş konusunda standartları asla bozmayacak, maaş konusunda tüm standartları es geçeceksiniz. “Para nedir ki” deyip, kendinizi işinize adayacaksınız. Görmeniz gerekenleri görüp, görmemeniz gerekenlerde gerekirse kör ve sağır olacaksınız… Her şey şeffaf olacak. Çalışma ortamında takım çalışması ön planda olup, paylaşımcı birer üye konumunda olunacak. Tek bir kişiye bağımlı kalınmayıp, yaygın bir iş ağı oluşturulacak… Sabahları aç karnına sıcak su içip zayıflanacak… Güne formda girmek için hafif bir kahvaltı yapılacak. Zihin açıcı bitki çayları içilecek. İnsan psikolojisini bozacak müziklerden uzak durulacak. Günün belirli saatlerinde yoga yapılacak ( Gevşetici ve huzur verici özelliği olmasından dolayı)… Prezantabl olunacak. Personele prezantabl olması için ek bir gelir sağlanmayacak. Bu gibi girişimleri olanlar mutlaka bir şekilde susturulacak. Sosyal haklardan söz eden personelin sesi kesilip, kibarca durum izah edilecek. Türkiye’nin neresi olursa olsun eğitim, seminer ve benzeri iş kalitesini arttırıcı faaliyetlere katılım mutlaka olacak. Yıllık izin hayali ortadan kaldırılıp, gün içerisindeki 30 dakikalık izinler standart izin kapsamında tutulacak. Tüm çalışmalarınızın takdir göreceği fikrine kapılmayıp, hırs küpü bir tavırla daha iyi olmaya çalışacaksınız…

Bu arada eğitimler esnasında “Kalite Yönetim Sorumlusu” diye bir unvan olduğunu öğrenmiş olduk. Ne iyi oldu da öğrendik. Bunun için biraz psikolojisi bozuk, kaprisli, ben bu dünyanın hâkimiyim tavırlı olmak gerektiğini de tecrübe etmiş olduk…

Oh ne güzel biz kaliteli personel olduk… En kısa zamanda bu belgenin bir fotokopisini odama asıp, öğrendiklerimi de duvarıma yazmayı düşünüyorum. Her zaman gerek olur. Kaliteli personelim nasıl olsa :))) Acaba başarılı olanlara kırmızı kurdele takacakalar mı?


****
Bu yazının kategorisi mizah olsa daha mı iyi olurdu yahu?

 
Toplam blog
: 194
: 1525
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1981 yılında aslında istenmiyor olsam da geç alınan karardan dolayı hayattayım:)) Haritacıyım ve işi..