Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '09

 
Kategori
Mizah
 

Kalp nakli ameliyatı

Kalp nakli ameliyatı
 

Organ bağışları neden azaldı acaba? Vatandaş üçkâğıtçılardan, mafyadan, öldürülmekten korkuyor.


Bir saat önce yeğenim Asiye'ye telefon ettim:

- Alo! Asiye merhaba, sana bir güzel haberim var, onu bildirmek için aradım.

- Hayrola dayı! Nedir güzel haberin? Dinliyorum.

- Asiye'ciğim biliyorsun hastaneden ikinci defa taburcu olurken doktorum, "Bu kalp sizi taşımaz. Ayağa kalksanız da kısa bir müddet sonra yine kötü olursunuz. Kalp nakli gerek!" diyerek Ege Üniversitesi'ne yatmam gerektiğini, bu işin artık eskisi gibi zor olmadığını, duygusal davranmamamı belirtti. Tabii biraz şaşırdım ama başkasının kalbiyle, her an duracak telaşıyla yaşamaktansa kendi kalbimle, yaşadığım kadar yaşarım, diye düşündüm, bunu da sana söyledim.

- Biliyorum dayı! Düşünceni mi değiştirdin?

- Evet!

- Aman çok iyi!

- Dün ak saçlı, ak sakallı bir dede girdi rüyama. Bana "Ey Mustafa denen illet! Kan ağlarken bu Millet, sen bir de kalbinden teklemeye başladın! Senin için tek kurtuluş kalp naklidir, korkma, cesur ol!" dedi ve hemen kayboldu. Zaten ben de uyandım. Besmele filan çektim. Fakir fukaranın, garip gurabanın, Ergenekon suçlusu diye sorgusuz sualsiz tutuklananların halini düşünerek HAMDOLSUN! dedim. Arkasından da üç Kulhuvallah, bir Elham okudum. Çoktandır rüya görmüyordum.

- Şaka mı yapıyorsun dayı? Dede sana illet filan mı dedi?

- Benim aklımda öyle kaldı. Bugün öğleden sonra İzmir'de yayınlanan bir büyük gazetenin manşetinde kalp nakli ile ilgili yazı vardı. Okuyunca çok sevindim.

- Ne yazıyor?

- Ege Üniversitesi artık hayat dağıtamıyor. NEDEN? yazıyor.

- Dayı seninle ne ilgisi var? Ege Üniversitesi nasıl hayat dağıtıyormuş ki?

- Asiye'ciğim bak, benim doktorum bu üniversitenin hastanesinde yatmam gerektiğini, İzmir'de en başarılı kalp nakli ameliyatlarının Ege Üniversitesi'nde yapıldığını söyledi. Ben de gideceğim bu hastaneye ve "Ey millet, benim şu kalbi değiştirin bakayım! Beni taşıyamıyormuş!" diye efeleneceğim doktorlara.
Sen bana söz vermiştin ya ameliyat olursam senelik iznini alıp bana hastanede refakat edecektin. Hemen alma!

- Valla dayı pek bir şey anlamıyorum. Ameliyat olursan niye almayayım? Ne zaman ameliyat olacaksın ki?

- Asiye hastaneye yatacağım ve beyin ölümü gerçekleşmiş, huyu huyuma, kanı kanıma, yaşı yaşıma uygun sağlıklı bir organ bağışçısını bekleyeceğim. Şansımı deneyeceğim. Ama bekleme biraz uzun sürebilir. O yüzden ameliyat tarihi belli olmadan senelik iznini alma!

- Ne kadarmış bekleme süresi?

- Vallahi tam bilemem ama 20-30 yıl olabilir?

- Neeeeeeeee?

Sesi mahalleyi ayağa kaldıracakmış gibi yüksek tonda idi.

- !!!

- Dayı ne diyorsun sen ya!

- Bak Asiye izah edeyim, doktorum hiç şans olmadığını biliyor da, belki de moralim bozulmasın diye, "Kayıt yaptıralım 5-6 ay beklenebilir!" diyor, moral vermek için.

2009 yılında 29 BAĞIŞ, 2005'de 22 BAĞIŞ, 2006'da 11 BAĞIŞ, 2007'de 6 BAĞIŞ olmuş. 2008'de ise hiç BAĞIŞ yok? Eee Allah büyük, belki önümüzdeki 20-30 yıl içinde bana sıra gelir. Bekleyeceğim!

- Neden 20-30 yıl dayı? Kaç kişi nakil sırasındaymış?

- Sadece 4 bin 785. Bana 2029 ile 2039 arası sıra gelebilir. O zamana kadar Avrupa Birliği'ne de gireriz, PKK terörü, ondan sonra gelecek, Avrupalı, ABD'li dostlarımızın hazırlayıp bize sunacağı terörler bile biter. Ben hastaneye kapağı bir atabilsem. Ekmek elden su Halkalı'dan yaşarım yıllarca. Mecburlar beni sağ tutmaya! Ameliyat edecekler ya!

YAŞASIN ASİYE KURTULDUM. Kalp nakli ameliyatı için hemen Ege Üniversitesi'ne yatmalıyım. SABREDEN DERVİŞ, SIKINTIDAN GEBERMİŞ, diye düşünme, ben sıkılmam orada, bana bir lap top hediye edin, bol bol blog yazarım Milliyet Web sitesine.

15 Ocak 2009 İzmir
 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..